کد خبر: ۲۴۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 22 June 2016
تابناک / مدیرکل امور زندان‌های استان گیلان گفت: 650 نفر در زندان‌های گیلان مشمول ستاد دیه هستند که 449 نفر آنها محکومیت مالی دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید حمید حسینی عصر امروز در مراسم جشن گلریزان زندانیان در سالن همایش بیمارستان قائم (عج) این شهر ایام ماه رمضان را افضل بر تمام ماه‌ها دانست.

وی با بیان اینکه در کنار نیایش و دعا در ماه رمضان کمک به نیازمندان جلوه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: برگزاری جشن گلریزان مصداق با شکوه جلوه ویژه ماه مبارک رمضان است.

مدیرکل امور زندان‌های گیلان این نهاد را مجری بخشی از مجازات‌های قضات عنوان کرد و افزود: سازمان زندان‌ها چرخه دادگستری را با ایجاد امنیت در جامعه و اصلاح و تربیت تکمیل می‌کند.

حسینی با اشاره به اینکه در جرایم عمد عناصر عمدی است، افزود: قانونگذار مجرم عمد را مجازات می‌کند.

وی ادامه داد: در جرایم غیر عمد عنصر خطا و اشتباه وجود دارد یعنی قصد ارتکاب جرم در آن وجود ندارد و محکومان دیه، بدهکاران مالی و نفقه را شامل می‌شود که به زندان معرفی شدند.

مدیرکل امور زندان‌های گیلان با اشاره به اینکه جای محکومان دیه و مالی در زندان نیست، تصریح کرد: اکنون در کشور 9 هزار و 976 نفر محکومان جرایم غیر عمد در زندان‌ها هستند و سهم گیلان 650 نفر است

حسینی، تعداد زندانی‌های غیر عمد محکوم مالی در گیلان را 449 نفر اعلام کرد و گفت: 110 نفر محکوم مهریه و 91 نفر محکوم تصادفات محسوب می‌شوند و از این تعداد 212 نفر در زندان مرکزی رشت هستند.

این مسؤول، استان‌های فارس و تهران را دارای بیشترین محکومان دیه عنوان کرد و متذکر شد: سیستان و بلوچستان کمترین زندانی را در کشور دارد.

مدیرکل امور زندان‌های استان گیلان، آزادی زندانیان را بازگشت غیر قابل توصیف خواند و خاطرنشان کرد: کمک به زندانیان غیر عمد اقدامی ارزشمند است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار