خطیب جمعه اهل‌سنت بندرعباس گفت: دعا در ماه رمضان اثرات فردی و اجتماعی فراوانی دارد که درهای برکت را به روی انسان می‌گشاید.
کد خبر: ۲۴۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ 17 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، شیخ عبدالوهاب ضیایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهل‌سنت بندرعباس اظهار داشت: در ماه رمضان فضائل زیادی نهفته است که رعایت فرائض دینی همانند نماز واجب و مراقبت از آن یک اصل به شمار می‌رود.
 
وی بیان کرد: نباید اینگونه باشد که روزه بگیریم اما دیگر فرائض دینی را در این ماه مبارک رعایت نکنیم چون در این ماه درهای رحمت و برکت خداوند به سوی انسان بیش از هر زمان دیگری گشوده می‌شود و بی‌نصیب ماندن از این برکات و رحمات الهی غفلتی بزرگ است.
 
خطیب جمعه اهل‌سنت بندرعباس افزود: خداوند ماه مبارک رمضان را برتر از ماه‌های دیگر قرار داده است و اگر در این ماه عمل نیکی انجام شود، ثواب آن چندین برابر ماه‌های دیگر است.
 
شیخ ضیایی با اشاره به روایتی از رسول مکرم اسلام(ص) خاطرنشان کرد: بین مظلوم و خدا پرده‌ای نیست و دعای مظلوم مورد اجابت قرار می‌گیرد و همه باید از دعای مظلوم بترسیم، این موضوع نشان‌دهنده رابطه قلبی انسان با خداست.
 
وی ادامه داد: دعا علاوه بر ابعاد فردی دارای ابعاد اجتماعی است، اگر به رفتار خود در جامعه نگاه کنیم متوجه اهمیت و نقش معنویت و ارتباط با خدا در امور می‌شویم.
 
رئیس مدرسه علوم دینی اهل‌سنت بندرعباس از نمازگزاران و روزه‌داران خواست تا در این ماه گره از مشکلی بگشایند و دست فرد گرفتاری را بگیرند تا خداوند نیز رحمت بیشتر و برکات فراوان‌تری نصیب آنان کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار