کد خبر: ۲۴۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 05 June 2016

یک رکوردار گینس گفت: تا به امروز نزدیک به ۲۰۰۰ هزار کار فرهنگی انجام داده ام که ۲۶ کارم مورد تایید و ثبت در کتاب رکوردهای جهان قرار گرفته و به ۲۰۰ هزار نفر از مهمانان سیستان و بلوچستان نیز نخستین جام انمیشین شبیه سازی شده جهان که 2500 سال قبل از میلاد در شهرسوخته سیستان ساخته شده را هدیه داده ام.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سیستان وبلوچستان، رمضان نورا فرهنگی ۳۷ ساله آموزش و پرورش ناحیه۲ زاهدان و دارنده ۲۶ رکورد جهانی در کتاب گینس است، مهمترین رکورد وی ساخت بزرگترین توپ سوزن دوزی دنیا بوده که از آن در افتتاح جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل رونمایی شد.

درست چهار سال پیش اولین رکورد این هنرمند در ماه مبارک رمضان که کتابت قرآن مجید به ارتفاع برج میلاد بود برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و معرفی استان سیستان وبلوچستان در کتاب گینس ثبت شد.

وی در خصوص اولین جرقه ثبت آثارش در کتاب گینس به عنوان رکورد جهانی به خبرنگار ایسنا گفت: کار بزرگ برای ماندگاری باید جایی دیده و ثبت شود. پنج سال پیش به فکر ثبت آثارم در گینس افتادم که دقیقا برای ثبت اولین اثرم که همان کتابت قرآن مجید به ارتفاع برج میلاد بود یک سال زحمت کشیدم.

به گفته نورا برای ثبت رکوردها باید هزینه ای به سازمان جهانی گینس پرداخت شود اما چون برخی رکورد ها برای اولین بار در دنیا اتفاق می افتد، گینس به صورت افتخاری آنها را ثبت می کند که آثار وی نیز از جمله آثار افتخاری ثبت شده در کتاب گینس است.

کتابت قرآن به ارتفاع برج میلاد، بر روی پارچه به عنوان بزرگترین دست نوشته، کتابت زیارت عاشورا به فاصله بین الحرمین با تربت کربلا، نقاشی با ترکیب گِل و عطر کربلا، نقاشی باچوب، خاک، سنگ شیشه، نقاشی با چشم بسته و ساخت اولین توپ خاکی دنیا از جمله رکوردهایی بوده که تاکنون از این هنرمند سیستانی در کتاب گینس ثبت شده است.

نورا ساخت اولین پرچم طلا کاری شده جهان با۲۲گرم طلا، نقاشی شهید حسین عالی بر روی سیم خاردار به وسیله ۱۹گرم طلا، کتابت دعای توسل بر روی گل های ارکیده برای سلامتی مقام معظم رهبری، طراحی چهره تمام شهدای استان در چند مدل مختلف با گِل کربلا که ترکیب عطر و تربت کربلا است را از جمله دیگر آثارش عنوان کرد.

هنرمند سیستانی از کتابت سوره های قرآن با عطر و گُل های مختلف و ساخت زیباترین گلدان جهان یاد کرد و در این باره گفت: کتابت سوره حضرت محمد(ص) بر روی گل محمدی با عطر محمدی، کتابت سوره مریم بر روی گل مریم با عطر مریم، کتابت دعای فرج امام زمان(عج) بر روی گل نرگس با عطر نرگس که جمع این گل ها به عنوان زیباترین گلدان جهان ثبت گینس شده نیز از دیگر کارهای من است.

این کارشناس آموزش وپرورش خاطر نشان کرد: کتابت اولین وصیت نامه پارچه ای جهان با زعفران از شهید میرحسینی و وصیت نامه امام خمینی(ره) به طول « بهشت زهرا تا حرم امام خمینی» که سال گذشته در حرم امام رونمایی شد همچنین طراحی چهره شهدای استان بر روی سنگ عقیق از دیگر آثارم است.

از ۲۰۰۰ کار فرهنگی ۲۶ کار ثبت کتاب گینس شد

وی اظهار کرد: تا به امروز نزدیک به ۲۰۰۰ هزار کار فرهنگی انجام داده ام که ۲۶ کارم مورد تایید و ثبت در کتاب رکورد های جهان قرار گرفته و به بیش از ۲۰۰هزار نفر نیز نخستین جام انمیشین شبیه سازی شده جهان که 2500 سال قبل از میلاد در شهر سوخته سیستان ساخته شده را هدیه داده ام.

وی هدف از هدیه دادن به میهمانانی که وارد استان سیستان وبلوچستان می شوند را ترویج فرهنگ استان در غالب های مختلف عنوان کرد و گفت: به بسیاری از چهره های مذهبی، علمی، سیاسی، تیم های خیریه و مدرسه ساز، فرهنگی، دانش آموزان، تمام ارگانها، نهادها، سازمان ها و نمایندگان منتخب و اکثر میهمانانی که به استان و شهر ما آمده اند یک اثر هنری هدیه داده است.

فرهنگی آموزش وپرورش ناحیه ۲ زاهدان سعی دارد با استفاده از هنر به خیلی ها ثابت کند که می شود با آثار هنری و هدیه دادن آنها به دیگران دنیا را زیبا دید و جلوی بسیاری از مشکلات ایستاد.

30 میلیون تومان تسهیلات شخصی بجای حمایت

وی با اشاره بر اینکه برای طراحی و هدیه دادن این آثار به شخصیت های مختلف ۳۰ میلیون تومان وام گرفته است، تصریح کرد: متاسفانه برای کارهای هنری که انجام می دهم کسی از من حمایت مالی نکرده و همه هزینه ها از جیب شخصی خودم و وام هایی که گرفته ام بوده است.

رمضان نورا ادامه داد: قبل از اینکه انتقادی از مسئولین در جهت حمایت نکردن انجام شود باید اشاره کنم حمایت معنوی که همان اجازه حضورم در برنامه ها بوده انجام شده اما حمایت مالی تاکنون انجام نگرفته است.

وی در ادامه به رکورد آلوده ترین شهر جهان که امسال از سوی سازمان جهانی بهداشت به سیستان داده شده، اشاره و بیان کرد: این بار می خواهم سیستان را به رسم مهمان نوازی با جام انیمیشن و هدیه دادن آن به میهمانانی که وارد استان می شوند در کتاب گینس به عنوان« رکورد جهانی مهمان نوازی سیستانی ها» ثبت کنم که متاسفتانه ثبت این کار نیز با هزینه شخصی خودم در حال انجام است.

رمضان نورا ۱۵سال است که کار فرهنگی انجام می دهد و شش سال است به طور دائم کار می کند اما در هیچ مراسمی از وی تجلیل نشده است.

او در پاسخ به سوال خبرنگار ما در این رابطه گفت: علاوه بر اینکه در هیچ برنامه یا همایشی از من تجلیل نشده، برای شرکت در برنامه نیز به من اطلاع رسانی نمی شود که فقط از طریق شبکه های مجازی از ورود میهمانان به استان مطلع و اقدام به طراحی اثر هنری برای هدیه دادن به آنها می کنم.

این هنرمند برجسته کشور در ادامه به نخستین هدیه فرهنگی خود اشاره کرد و گفت: نخستین هدیه فرهنگی ام را در سن هفت سالگی به معلم اول دبستانم دادم، هدیه من دفتر املایم بود که معلمم به دلیل خط خوش آن را از من یادگاری گرفت.

تلاش برای ثبت مهمان نوازی سیستان و بلوچستانی ها در گینس

نورا در ادامه از تلاشش برای ثبت مهمان نوازی سیستانی ها در کتاب گینس خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر عازم انگستان هستم تا پرونده مهمان نوازی سیستان و بلوچستانی ها را در کتاب گینس ثبت کنم.

وی ادامه داد: در واقع من برای نخستین بار به تمام میهمان های فرهنگی کشور که وارد سیستان و بلوچستان شدند، نخستین جام انمیشین شبیه سازی شده جهان را که 2500 سال قبل از میلاد در شهر سوخته سیستان ساخته شده را با حکاکی چهره شخصیت های فرهنگی، هدیه داده ام.

گفتنی است: براي اين كه يك فعالیت یا عمل در كتاب گينس به عنوان ركورد جديد پذيرفته و ثبت شود ابتدا بايد به مركز انستيتو گينس در انگليس ارجاع شود. در آنجا مدتي در بايگاني حفظ و پس از انجام بررسي هاي لازم و در صورت داشتن تمامي شرايط و ويژگي هاي مورد نظر، اين اثر همراه با نام صاحب ركورد توسط موسسه به ثبت مي رسد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار