کد خبر: ۲۳۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 27 May 2016

به گزارش تابناک یزد،روستای قطرم،ماسوله کویر یزد است. این روستا در فاصله ۵۰ کیلومتری شمال راه اصلى و راه‌آهن زرند – بافق واقع شده و دارای کوچه‌های تنگ پیچ در پیچ مسقف با الوار، چوب و شاخه درختان است و آب و هواى روستا معتدل خشک مى‌باشد. ویژگی بارز و مشخص این روستا، خصوصیت آب و هوایی آن است زیرا این روستای خوش آب و هوا در دره‌ای میان کوه‌های بلند و سر به فلک کشیده واقع شده و دارای آب و هوای چهار فصل است به طوری‌که در این روستا درخت خرما که ویژه مناطق گرمسیری است، روئیده و از سوی دیگر درختان بادام، زردآلو و گردو که خاص مناطق سردسیری است نیز در آن روئیده است.

جاذبه های روستای قطرم

جاذبه های روستای قطرم

از مهمترين مرکز مذهبى روستا مى‌توان از هشت مسجد نام برد که يکى از آنها به نام مسجد دقيانوس کبير شهرت دارد و قبله آن با قبله حقيقى اندکى متفاوت است.

جاذبه های روستای قطرم

جاذبه های روستای قطرم

همچنين زيارتگاهى به نام پير قطرم در روستا وجود دارد که مورد رجوع زوار محلى قرار مى‌‌گيرد این روستا از نظر قدمت و پیشینه تاریخی از نخستین کانونهای زندگی و تجمع انسانی در منطقه است.


جاذبه های روستای قطرم

جاذبه های روستای قطرم

روستاى قطرم در يک منطقه دره‌اى قرار گرفته است و کوه باجگان از شمال، جنوب و شرق آبادى را در بر گرفته است که بخش شرقى آن را کوه آسياب مى‌‌گويند و غار انجيربره در جنوب آبادى قرار گرفته است.

جاذبه های روستای قطرم

جاذبه های روستای قطرم

يک هاون سنگى به طول يک متر و ضخامت ۱/۵ متر در اين روستا وجود دارد از دیگر دیدنی های روستا صنایع دستی روستا است  که رابطه تنگاتنگی با محیط طبیعی و مشاغل دامداری و کشاورزی آنان دارد. سبد بافی با سرشاخه های بادام کوهی ، حصیر ، جارو و بادبزن بافی  و کلاه و ژاکت بافی از کرک و پشم گوسفندان.

تاپ توریسم ، وب سایت گردشگری ایران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار