مدیرشعب بانک صادرات استان یزد با اشاره به تخصیص 16 میلیارد اعتبار در حمایت از تولید گفت: دغدغه‌ای برای جذب اعتبارات به استان نداریم.
کد خبر: ۲۳۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴ 26 May 2016

به گزارش تابناک یزد،ابوالفضل پورحسنی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد اظهار داشت: بحث تولید از دغدغه‌های مدیران استان است و اگر امنیت و اشتغال را برای استان خواسته باشیم همواره باید از تولید حمایت کنیم.

وی ادامه داد: مدیران بانک‌ها نیز در کنار مسئولان استانی از تولید حمایت دارند و بررسی‌های مصوبات ستاد تسهیل در سال گذشته گویای همکاری تنگاتنگ بانک‌ها با تولید و اشتغال است.

این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه اعتبار خوبی برای این منظور از سوی دولت در نظر گرفته شده است اما باید پیش از آن میزان سهمیه بانک‌ها در تخصیص این اعتبارات ابلاغ شود و مشخص باشد که بانک‌های عامل تا چه میزان در تخصیص اعتبارات مجاز هستند.

وی بیان داشت: بانک‌های استان همواره در جذب اعتبارات پیشتاز بوده‌اند به طوریکه در سال گذشته از 3 هزار و 500 میلیارد سهمیه صندوق صادرات، توانستیم 750 میلیارد از این اعتبارات را به استان جذب کنیم.

پورحسنی با بیان اینکه استان یزد یک استان صنعتی است و واحدهای فعالی دارد اظهار داشت: باید تمامی مدیران و دستگاه‌های استان در امر پرداخت تسهیلات و حمایت از تولید درگیر باشند نه اینکه فقط بانک‌ها درگیر باشند و در سال‌های آتی نیز بازخواست باشند.

وی با تاکید بر در نظر داشتن ضوابط و قوانین در ارائه تسهیلات عنوان کرد: شرایطی که برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده برای حمایت از تولید و رونق کسب و کار بسیار مناسب و مفید است اما باید این را در نظر داشت که تجربه گذشته تکرار نشود.

مدیرشعب بانک صادرات استان یزد بیان داشت: در گذشته نیز بدون در نظر گرفتن رفع اثر از چک‌های برگشتی در حساب‌های بانکی تسهیلاتی پرداخت شد که مدیران بانک‌ها امروز پاسخگوی آن مسائل هستند و کسی درک نمی‌کند که بر اساس شرایط و ضوابط موجود در آن زمان چنین اقدامی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که امروز نیز برای پرداخت تسهیلات راهکاری اندیشیده شود تا بر اساس آن نسبت به پرداخت اقدام کرد و در آینده مدیران بانک‌ها در اتهام قانون شکنی نباشند.

این مسئول در بخشی از سخنان خود با تاکید بر فراهم آوری زمینه تولید و فروش محصولات گفت: در شرایط فعلی تولید در کشور زمین‌گیر شده و بحران بر این قضیه حاکم است لذا باید به گونه‌ای شرایط را محیا کرد و زیرساخت‌ها را فراهم آورد تا مبلغی را که اکنون به واحدها پرداخت می‌کنیم نوش داروی چندماهه نباشد و بعد از مدت کوتاهی دوباره زیر آوار مشکلات بمانند.

وی با بیان اینکه واحدها به سرمایه در گردش نیاز دارند ادامه داد: سال گذشته بانک صادرات استان عاملیت صندوق توسعه صادرات را پذیرفت اما هنوز 2 هزار 500 میلیارد اعتباری که به آن تخصیص داده شد پرداخت نشده لذا تدبیری اندیشیده شود تا با پرداخت این اعتبار سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی استان را فراهم کنیم.

پور حسنی همچنین خواستار فعالیت یک تشکل صنعتی با آورده سرمایه از سوی صنایع برای پرداخت تسهیلات و اعتبارات شد و افزود: چنانچه صنایع استان بتوانند زمینه چنین اقدامی را برای خود فراهم کنند دیگر نیاز نیست که در انجام فعالیت‌های خود به امید کمک دولت بنشینند و سختی‌های قوانین متعدد را تحمل کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار