دو تن از اساتید دانشگاه تبریز به عنوان پژوهشگر برتر منتخب ستاد توسعه فناوری نانو انتخاب شد.
کد خبر: ۲۳۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 21 May 2016
به گزارش تابناک تبریز، در همایش تخصصی توسعه فناوری نانو که در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد ، از اساتید دانشکده شیمی دانشگاه تبریز دکتر علیرضا ختائی به عنوان پژوهشگر برتر دوم و دکتر حسن نمازی به عنوان پژوهشگر برتر سوم تجلیل شد.
در این همایش از سه تن از برگزیدگان استان آذربایجان شرقی تقدیر بعمل آمد که دو تن از آنها از دانشگاه تبریز بودند. ضمنا این اساتید جزو صد پژوهشگر برتر کشور حوزه نانو بودند که از سوی ستاد نانو کشور نیز مورد تجلیل قرار گرفته بودند.
بر پایه همین گزارش، در بخشی از لواح تقدیر این اساتید که به امضای دکتر اسماعیل جبارزاده، استاندار استان آذربایجان شرقی رسیده، آمده است: انتخاب شایسته جنابعالی را به عنوان پژوهشگر برتر منتخب ستاد توسعه فناوری نانو استاد تبریک عرض نموده و بسیار خرسندم که این انتخاب ارزنده از میان مجموعۀ تلاشگران و دانش پژوهان نانو فناوری که وظیفۀ توسعه و خلق دانش در زمینه نانو را بر عهده دارند، انجام شده است و حضور افراد فرهیخته در این عرصه مایه مباهات است.
اضافه می نماید: دکتر علیرضا ختائی، مدیر فناوری دانشگاه تبریز و استاد گروه شیمی کاربردی دانشکده شیمی دانشگاه تبریز بوده و جزو دانشمندان یک درصد پراستناد شیمی دنیا در سال 2015 بر اساس داده های منتشر شده از پایگاه اطلاعات علمی ISI بوده، چاپ 255 مقاله در مجلات ISI، ارائه 149 مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی، همکاری و اجرای 19 طرح تحقیقاتی، چاپ دو جلد کتاب به زبان فارسی و 7 جلد به زبان انگلیسی، ثبت هفت اختراع در ایران را در کارنامه دارد و همچنین دکتر حسن نمازی، دارای مدرک دکترای تخصصی از کشور کانادا ، کسب عنوان پژوهشگر برگزیده و جزو ده محقق برتر کشور (Top Ten) در عرصه فناوری نانو در نخستین جشنواره برترین های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری، انتشار 132 مقاله در مجلات ISI ، ارائه 176 مقاله در کنفرانس های داخلی و بین المللی، تالیف و ترجمه 9 جلد کتاب تخصصی، عضو انجمن شیمی کانادا و آمریکا و ... از عمده ترین فعالیت های و علمی و پژوهشی این استاد دانشگاه تبریز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار