کد خبر: ۲۳۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲ 20 May 2016
مرتضی فرجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش باد نسبتا شدید که از روز چهارشنبه در منطقه سیستان آغاز شده تا روز دوشنبه هفته آینده تداوم دارد به طوری که در این مدت ضمن کاهش دید و کیفیت هوا سبب کاهش سه تا پنج درجه ای دما در منطقه می شود.
وی ادامه داد: اوج وزش باد در منطقه برای روز یکشنبه و دوشنبه هفته آینده پیش بینی می شود به طوری که حداکثر سرعت وزش باد در این روزها به 80 کیلومتر بر ساعت نیز می رسد.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند در شمال سیستان واقع شده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین در این مدت در نواحی شمالی و مرکزی استان پدیده گرد و خاک و کاهش نسبی دما انتظار می رود.
فرجی گفت: افزایش ابر در سه روز آینده در نواحی مرکزی در بعداز ظهر و اوایل شب را خواهیم داشت که شرایط برای رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش تندباد موقتی مهیا است.
وی بیان کرد: همچنین بعد از ظهر امروز در سواحل و روی دریا گاهی گرد و خاک رخ می دهد و دریای عمان به ویژه در نوار شرقی به نسبت مواج پیش بینی می شود.
وی خاطر نشان کرد: زاهدان با کمینه دمای 21 درجه و راسک با بیشینه دمای 49 درجه بالای صفر در 24 ساعت گذشته به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای سیستان و بلوچستان بودند.
استان سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی 18 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار روبروست که بعضا سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار