مبانی و زمینه‏‏ های پرورش خلاقیت دانش ‏‏آموزان در نشست هم ‏‏اندیشی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بررسی شد.
کد خبر: ۲۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 15 April 2015

به گزارش تابناک يزد، "محمد حسین ریاحی" مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این نشست گفت: مجموعه ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور متولی هماهنگی و زمینه‏‏ سازی برای ایجاد اشتغال هستند و تحقق این مهم نیازمند فراهم آوردن فرآیند مدیریت کسب و کار است.

وی افزود: عدم تناسب رشته شغلی و تخصصی افراد با حرفه‏‏ ای که در آن مشغول هستند، بحران بزرگی در مقابل بروز خلاقیت است که اصلاح پایه و اساس آموزش در مقاطع ابتدایی می‏‏تواند کمک شایانی به بهبود این فرآیند كند.

ریاحی اظهار كرد: پایه و اساس آموزش، مهارت و بینش در مقطع ابتدایی ساخته می‏‏شود و دانش‏‏آموزان برای دریافت صحیح این مفاهیم باید در شرایط منبعث از اشتیاق و علاقه در جریان مهارت‏‏ های صحیح زندگی قرار گیرند.

"محمد حسن رادمنش" معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان نيز در اين نشست گفت:باید هدف گزینی خود را در مسیر صحیح قرار داده و همدلی و هماهنگی آموزش و پرورش را با ادارات و ارگان‏‏های دیگر در راستای نهادینه کردن خلاقیت و نوآوری افزایش دهیم.

وی با تاکید بر استعداد‏‏یابی دانش‏‏آموزان در حوزه‏‏هایی که توانمند هستند، افزود: فرهنگ‏‏سازی و خلاقیت پروری باید از کودکی در جامعه برنامه‏‏ریزی شده و اولیا و مربیان در مسیریابی از جنبه‏‏های مختلف دانش‏‏آموزان را همراهی كنند.

در این نشست، ابعاد علمی، فرهنگی، سازمانی و فردی نوآوری در استان به بحث و هم‏‎‎اندیشی گذاشته و پیشنهادهایی در زمینه مساعدسازی شرایط تسریع پرورش خلاقیت مطرح شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار