مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران از برنامه رایگان بودن بازدید از موزه های استان در هفته میراث فرهنگی خبرداد و گفت که مردم می توانند بدون پرداختن هزینه 25 هزار ریالی از هر یک از 11 موزه مازندران بازدید بکنند .
کد خبر: ۲۳۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳ 16 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، دلاور بزرگ نیا افزود : علاقمندان می توانند از این فرصت یک هفته ای برای دیدن آثار باستانی موجود در موزه های مازندران که ارائه بخشی از تاریخ استان است ، استفاده بکنند . 

وی رایگان بودن بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی در این هفته را گام موثری برای این منظور دانست و ادامه داد : در مناسبت های مختلف همچون هفته میراث فرهنگی و ایام نوروز برای مدت زمان معین بازدید از موزه ها رایگان می شود . 
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران ، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی را از دیگر برنامه های هفته میراث فرهنگی اعلام کرد و گفت : موزه های تاریخی شهر ساری ( عمارت ) ، نیما ، برسه تنکابن و مجموعه تاریخی فرح آباد ساری و عباس آباد بهشهر از جمله مکان های برپایی این نمایشگاه ها است. 
وی افتتاح شعبه دوم موزه مردم شناسی رامسر را از دیگر برنامه هایی اعلام کرد که بمناسبت هفته میراث فرهنگی در دهکده ساحلی این شهر اجرا می شود . 
بزرگ نیا برپایی نمایشگاه تذهیب در موزه تاریخ شهر بابل ،شاهنامه خوانی در موزه تاریخی شهرآمل و نمایشگاه عکس در بقعه میر بزرگ آمل به عنوان بخش دیگری از برنامه های هفته میراث فرهنگی در مازندران برشمرد .
موزه تاریخی کلبادی شهر ساری ، موزه مردم شناسی آلاشت ، موزه تاریخی گنجینه بابل ، موزه شهدای بقعه میر بزرگ آمل ، موزه 
تاریخی شهر آمل،موزه نیما نورو موزه مردم شناسی برسه تنکابن موزه های دولتی مازندران و کاخ موزه رامسر ، موزه مردم شناسی 
شمال رامسر، موزه مکرمه قنبری بابل و موزه مردم شناسی کندلوس نوشهر ، موزه های شخصی مازندران هستند. 
سال گذشته 340 هزار و 198 نفر از موزه های مازندران بازدید کردند که 511 نفر از این بازدید کنندگان از کشورهای خارجی بودند .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار