نايب رئيس هيات نابينايان و كم بينايان ايلام ازکمبود امکانات لازم دربخش ورزش نابينايان و كم بينايان ایلام خبرداد.
کد خبر: ۲۲۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹ 11 May 2016

نايب رئيس هيات نابينايان و كم بينايان ايلام ازکمبود امکانات لازم دربخش  ورزش نابينايان و كم بينايان ایلام خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛افتخار فتاخان  اظهار كرد: ورزش نابينايان و كم بينايان نيازمند امكانات و آموزش هاي خاص و توجه بيشتر مسئولين به اين بخش است.

وي افزود: در حال حاضر 24 ورزشكارنابينا و كم بينا در ايلام در رشته هاي مختلف حضور دارند كه از اين تعداد 12 نفر خانم هستند كه تعداد هشت نفر آنها را ورزشكاران نابيناي مطلق و چهار نفر كم بينا تشكيل داده است.

وي رشته هاي ورزشي اين روشندلان را شطرنج، دوميداني و پرتاب ديسك اعلام كرد و گفت: اين ورزشكاران تمرينات خود را در سالن هفت تيركه مخصوص افراد عادي است انجام مي دهند كه اين يكي از مشكلات عمده اين ورزشكاران است.

نايب رئيس هيات نابينايان تصريح كرد: از نظر تامين امكانات اوليه در سطح مناسبي هستيم و از خدمات خوبي و وسايل معقولي برخورداريم اما اين ورزش نيازمند يك سالن اختصاصي است تا اين افراد بتوانند تمرينات خود را با توجه به توانشان انجام دهند.

فتاخان با اشاره به مشكلات فراوان اين بخش تاكيد كرد: اين افراد به دليل شرايط خاص فيزيكي بايد از خدمات اياب و ذهاب برخوردار باشند و اين امكانات مستلزم هزينه هاي بسياري است چرا كه براي اعزام اين ورزشكاران به مسابقات كشوري نمي توان از وسائط نقيله عمومي عادي مانند اتوبوس استفاده كرد و بايد از خدمات هواپيمايي استفاده كنند.

فتاخان ضمن درخواست از مسولان براي توجه ويژه به اين قشر ورزشكار ابراز اميدواري كرد: با مساعدت فدراسيون مشكلات اين ورزشكاران مستعد در استان مرتفع شود و روشندلان ما از حق طبيعي خود برخوردار شوند و دولت با تخصيص اعتبار به اين هيات مي تواند بخش عظيمي از مشكلات اين بخش را رفع كند.

نايب رئيس هيات نابينايان و كم بينايان تصريح كرد: تا كنون هيچ مساعدتي از طرف فدراسيون دريافت نكرده اند و تنها سازمان بهزيستي، كميته امداد امام خميني و تربيت بدني استان با حمايت هاي خود ما را در اعزام و برگزاري مسابقات همچنين اهدا جوايز ياري رسانده اند.

نابينايان و كم بينايان ايلام تاكنون سه مقام كشوري كسب كرده اند كه در 400 متر مقام دوم كشوري، مقام دوم در دو هزار و 200 متر و مقام پنجم كشوري شطرنج را كسب كرده اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار