کد خبر: ۲۲۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷ 09 May 2016

به گزارش تابناک یزد،"مدلينگ" امروزه یکی از حرفه‌های شناخته نشده در عرصه هنر است که علاقمندان خاص خود را دارد. مدلینگ در واقع حرفه‌ای است که در دید مردم قرار دارد اما با اين وجود، از نگاه‌ها دور مانده و توجه و آگاهی زیادی به آن نشده است.


البته دنبال كردن اين حرفه در استاني چون يزد كه به دارالعباده معروف است نيز كار دشوارتري به نظر مي‌رسد.

"محمد صادقيان» تنها مدل رسمي استان يزد كه به صورت حرفه‌اي در اين حوزه فعاليت مي‌كند،در اين رابطه مي‌گويد: این حرفه در حال جا افتادن میان مردم است به طوري كه حتي افراد بسياري از استان به اين سمت روي آورده‌اند ولي متاسفانه بعضاً فاکتور‌های لازم و صلاحیت این کار را ندارند و شدیداً باعث تخریب وجهه این هنر می‌‎شوند .

وي در مورد وي‍‍‍ژگي‌هاي يك مدل خوب و اين كه آيا زيبايي چهره براي مدلينگ شدن كافي است، اظهار مي‌كند: در این کار فقط صحبت از علاقه نیست و فرد باید فاکتورهای لازم را نيز داشته و در اصل انتخاب شده باشد و بعداً بحث علاقه مطرح می‌شود.

صادقيان ادامه مي‌دهد: قطعاً زیبایی چهره، تنها ملاک نیست بلکه تناسب خاص و حرفه‌ای اندام و هنر بازیگری نیز لازم است اما مهمترین مشخصه، داشتن وجهه اجتماعی مناسب است چون با توجه به اسم این حرفه، یک مدل، الگو خطاب می‌شود.

وي راجع به سختي‌هاي كار يك مدل نيز عنوان مي‌كند: بزرگترین مشکل این حرفه، وجود بعضاً افرادي فاقد صلاحيت در اين حرفه است چرا که اين افراد با فعاليت غيرحرفه‌اي خود، وجهه كار را زير سوال مي برد.

وي معتقد است كه برگزاري دوره‌های آموزشی تخصصي و حرفه‌اي مدلينگ و سپس استعدادیابی و اعطاي مدرك تخصصي براي فعاليت حرفه‌اي اين افراد به صورت رسمي، مي‌تواند مانع ورود افراد فاقد صلاحيت به اين حرفه شود.

اين جوان يزدي در مورد اين كه چگونه به اين حرفه روي آورده نيز بيان مي‌كند: تحصيلاتم در رشته‌ی تربیت بدنی و تا قبل از ورود به این حرفه، سابقه‌ی دروازه‌بانی تیم‌های لیگ برتر و تیم ملی امید کشور را داشتم ولي به دلیل مصدومیت به ناچار با فوتبال خداحافظی کردم و در ادامه با توجه پیشنهاداتي که از طریق شركت‌هاي تبليغاتي از بنده مي‌شد، از سال 90 اين فعاليت را در شیراز شروع کردم و در سال 91 با حضور در یک دوره‌ي چند روزه مدلینگ در کشور ترکیه، این کار را به صورت جدی دنبال كردم.

وي ادامه مي‌دهد: اين كار را در همان سال با همكاري "مجتبی برزگری" از عکاسان فوق‌العاده موفق کشورمان در استان آغاز كرديم و در حال حاضر به طور رسمی تنها کسانی هستیم که در یزد اینکار را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهيم.

صادقيان در مورد درآمد اين حرفه نيز مي‌گويد: برخلاف تصور همگان شايد مدل بودن در خارج از ایران جز پردرآمدترین مشاغل باشد ولي در ایران اين چنين درآمدهايي وجود ندارد اما این حرفه بسیار خاص و دوست‌داشتنی و درآمد آن هم رضایت‌بخش است.

اين مدل يزدي به كساني كه علاقمند به فعاليت در حرفه مدلينگ هستند، توصيه مي‌كند كه تنها در صورت برخورداري از فاكتورهاي لازم و در خور اين حرفه، وارد اين عرصه شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
استاددلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
با سلام وتقدیم احترام:
چشم همه ایرانیان روشن. شغل گلابی ومفتخوری دیگری هم رسماً بر حرف پردرآمد بازیگری و بازی فوتبال اضافه شد.
قبلاً مفتخوران شعاری داشتند و میگفتند : میخوام برم به غارنه - اونجا که پول فراوونه ولی کارنه. مفتخوران عزیز دیگر لازم نیست رنج سفر بر خود تحمیل کنید و به غارنه بروید اگر برورویی دارید وپرروهستید به بازیگری ومدلینک واگر نیروی بدنی وقدرت جست وخیز دارید به فوتبال روی آورید . بشتابید که پشیمانی سودی ندارد. هرچند برهمگان واضح است ولی ذکر آن خالی از فایده نیست که درس وعلم واختراع واکتشاف در گشور گل وبلبل ما جایی ندارد ودر جواب این سوال که : علم بهتر است یا ثروت؟ حالیه حتی کودکان مهد کودک هم فریاد میزنند البته ثروت ثروت .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار