امام جمعه نکا
امام جمعه نکا بر ضرورت اختصاص ثلث اموال پدر و مادر به امور فرهنگی در روستاها تأکید کرد و گفت: با این کار فرهنگی در واقع امنیت اجتماعی و دینی در جامعه ترویج می‌شود.
کد خبر: ۲۲۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹ 02 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی در همایش بزرگداشت شوراها در مسجد پنج تن روستای چاله‌پل نکا در جمع اعضای شوراهای بخش مرکزی این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه فرهنگ آپارتمان‌نشینی در برخی از روستاها نیز رسوخ کرده است لذا اختصاص ثلث اموات و پدر و مادر به امور فرهنگی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برای این منظور و انجام امور فرهنگی می‌توان با ایجاد پارک و بوستان در روستاها، موجب تحرک فرزندان شد و آنان را از اتاق‌ها، آپارتمان‌ها و پشت سیستم‌های کامپیوتری خارج و به فضای آزاد دعوت کرد تا ضمن ایجاد تحرک و پویایی، نشاط، به جامعه تزریق شود.

امام جمعه نکا با اعلام اینکه شوراها در ارائه خدمات به مردم روستا روان‌سازی کنند و با برنامه‌ریزی مناسب، برای رفاه حال مردم گام بردارند، یادآور شد: اعضای شوراهای اسلامی در شهر و روستا با رأی مردم انتخاب شدند و در قبال مردم مسئول هستند و باید برای رفع مشکلات مختلف دغدغه داشته باشند.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه مسائل اخلاقی، دینی و مذهبی از جمله مسائل مهمی است که باید مورد توجه جدی اعضای شورای شهر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: شوراها طوری عمل نکنند که مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی در برنامه‌ها دیده شود اما جای مسائل معنوی در روستاها خالی باشد.

وی اضافه کرد: امروزه دشمن با وعده‌های پوچ و با استفاده از رسانه‌های شیطانی وارد جامعه و برخی از خانه‌ها شده است و نباید خدای ناکرده فضاهای مجازی، ارتباطات ناشایست، مجالس لهو و لعب و فسق و فجور، جایگزین مساجد شده و نباید مسائل دینی و اخلاقی در روستاها و جامعه، دست کم گرفته شود.

امام جمعه نکا همچنین خواستار حرکت در مسیر شعار سال به‌عنوان یکی از دغدغه‌‎های مهم رهبری شد و بیان کرد: امسال سال اقدام و عمل است و شوراها باید بیش از هر زمان دیگری به‌صورت عملیاتی در امور مختلف وارد شوند و اهل اقدام باشند و از حداقل امکانات، حداکثر استفاده انجام شود.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه شوراها باید شورای مطابق با الگوی زهد باشند، اضافه کرد: الگوی زهد برداشت کم و بازده زیاد است که باید در دستور کار شوراها باشد که در برخی موارد مشاهده می‌شود که برخی از شوراها، برداشت زیاد داشته و کم‌بازده هستند و به‌نوعی مفید نیستند که باید با تلاش بیشتر، جامعه را از رکود خارج کنند.

وی ادامه داد: براساس اعلام مسئولان سال گذشته 25 میلیارد ریال در اختیار دهیاران و شوراها برای عمران و آبادانی و مسائل مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... قرار داده شد که باید حساب و کتاب در این تخصیص اعتبارات باشد و هزینه‌ها مشخص شود و بدانیم شوراهای کم‌تحرک، توان اجرایی را کم می‌کنند و لذا شوراها باید فعال و پیگیر باشند.

امام جمعه نکا یادآور شد: باید در جامعه اخلاق، قرآن، سازگاری، امنیت خانواده و دین ترویج شود و این مسائل باید توسط آحاد جامعه مورد توجه قرار بگیرد و احساس وظیفه شود و همه مروج فرهنگ اسلامی در جامعه باشیم تا به رشد و تعالی مورد نظر برسیم.

محمدی‌لائینی تبیین کرد: جامعه برخوردار از امکانات، اما تهی از معنویت، جامعه ایده‌آلی نیست و ما خواهان چنین جامعه‌ای نیستیم و لذا باید همه ما برای نهادینه شدن امور اسلامی و اخلاقی در جامعه تلاش کنیم و اعضای شوراهای اسلامی فرصت خدمت را جدی بگیرند و برای تعالی نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند.

* شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند

فرماندار نکا نیز با تأکید بر توجه شوراها به مشکلات مردم و رفع معضلات و کمبودها در روستاها، افزود: همچنان که بارها از تریبون‌های مختلف گفته شده است، شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند و لذا باید در این راستا با شناخت مشکلات، زبان گویای مردم در نزد مدیران باشند.

جعفر احمدی ادامه داد: شوراها با مطالبه‌گری حقوق مردم را در دستور کار خود قرار دهند و برای توسعه امور مختلف در روستاها از تمام ظرفیت‌های مختلف بهره‌برداری کنند تا رشد و توسعه همه‌جانبه حاصل شود.

وی در پایان با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: شورا در حوزه اقتصاد مقاومتی می‌توانند کمک‌کار باشند و با استفاده از توان نخبگان به فرهنگ کار و رونق تولید، کمک کرده و با اهتمام به فضای کسب و کار با مدیریت جهادی در راستای اقتصاد مقاومتی وارد عمل شوند و برای این منظور نیز فرمانداری از توان همه افرادی که دغدغه اقتصاد مقاومتی دارند، حمایت می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار