مدیر کل آموزش و پرورش یزد:
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد تاكيد كرد: مسئله آب یک مسئله همگانی است و تنها به یک ارگان خاص تعلق ندارد.
کد خبر: ۲۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ 13 April 2015
به گزارش تابناک یزد، "احمد شیرزاد" در جمع مديران صنعت آب استان در اين خصوص ابراز كرد: وظیفه همه ارگان‌‌ها و همه شهروندان است که در مسئله آب مشارکت داشته باشند و نقش خانواده‏‎‏، دانش آموزان و مدارس در این امر بسیار مهم است.

 وی بیان کرد: آب، بهداشت و سلامت افراد جامعه را در برگرفته و بدون آب زندگی هم تعطیل است و مردم این مسئله را سال گذشته موقع تعمیرات خط انتقال آب به یزد که منجر به قطعی آب شد، بیشتر درک كردند.

گوشزد كردن وظايف دولت از سوي آموزش و پرورش

"علی اسلامی" مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان نيز با اشاره به استقبال مردم يزد از شرکت در پرسش مهر ریاست جمهوری، گفت: مسئولین کشوری باید بدانند كه استان یزد، استاني استثنائی است که همه مردم به این نتیجه رسیدند که بحث آب بحث مهم و اساسی است و نسبت به مصرف بهینه آن توجه دارند.

وي گفت: در کشور کمبود آب وجود دارد ولي این مسئله در استان یزد بیشتر است چرا که اگر آب انتقالي به یزد قطع شود با کمبود آب شرب روبرو  می‏‏شویم.

وی ادامه داد: بحث کمبود آب در استان باید در قالب طرح‏‏های مختلف به اطلاع مردم برسد تا تکراری و خسته کننده نشود.

اسلامي پیشنهاد کرد كه آموزش و پرورش در کنار فرهنگ‏‏سازی، وظائف دولت را هم در این امر گوشزد كند چرا كه دولت باید وسائل کاهنده آب را در اختیار مردم قرار دهد چرا که این کار خود هم یک تبلیغ است و هم موجب صرفه‏‏جويی در مصرف آب میشود.

فرهنگسازي بدون آموزش و پرورش ممكن نيست

"حسين غفوري" مدیر عامل آب منطقه‏‏ای يزد نيز یادآورشد: فرهنگ‏‏سازی بدون حضور آموزش و پرورش امکان‎‎پذیر نیست و وزارت نیرو  هم با توجه به همین امر، اجرای طرح دانش‎‎آموزی نجات آب(داناب ) را در دستور کار خود قرار داده است.

"علي سرداري" معاون امور تربیتی آموزش و پرورش استان نيز در اين نشست اظهار كرد: سال گذشته، سالی بود  که ریاست جمهور با طرح پرسش مهر با بحث مهم آب و مشارکت دادن دانش‌آموزان در این طرح موجب شدند تا فرهنگ‎‎سازی در این نسل شکل بگیرد.

وي با بيان اين كه به زودی از آثار دانش آموزان نمایشگاهی برپا می‎‎شود، افزود: استان یزد در اجرای این طرح حرکت‎‎های مؤثر و تبلیغی خوبی را انجام داده و شرکت‏‏کنندگان با ارائه ایده و نظرات خود توانستند كه مفهوم کمبود آب را دربین همه اقشار مردم رواج دهند و برای مدیریت بحران آب کشور راهگشايی باشند.

مشاركت 50 هزار دانش اموزي يزدي در پرسش مهر

"حسینعلی ملانوری" رييس سازمان دانش اموزي استان نيز گزارشی از چگونگی اجرای این طرح ارائه و بیان كرد: مسئولین صنعت آب استان در اجرای این طرح  نقش بسزائی را ایفا و در پیشرفت روند جریان سازی آن بسیار موفق عمل كردند.

وي اعلام کرد: 184 هزار برگه پرسش مهر ریاست جمهوری در استان توزیع که حدود 50 هزار برگه به صورت آثار مختلف به دبیرخانه ارسال شد که استان یزد در تعداد برگه توزیع شده بین مخاطبین آموزش و پرورش مقام اول را در کشور بدست آورد و این در حالی است که شهر تهران تنها 50 هزار برگه را توزیع كرد.

وی ادامه داد: آثار ارسالی به صورت 200 برگه مجلد شده به تهران ارسال شده است و در نهایت نيز مجموع این آثار ارسالی از سراسر کشور به دست متولیان آب و مسئولین کشور می‏‏رسد.

"محمدرضا حاتمی" مدير عامل آب و فاضلاب روستايي استان هم تأکید کرد: باید از تلاش‏‏ها و آثار تمام شرکت‏‏کنندگان در این طرح تقدیر شود و نظرات و راهبردهای آنان را بصورت عملیاتی مورد استفاده قرار داد.

وي گفت: باید برای طرح‏‏ها و نظرات دانش‏‏آموزان ارزش قائل شد و راهکارهای آنان را در مدرسه و منطقه خود آنها به اجرا درآورد تا تشویق شوند.

حاتمي افزود: این طرح باید استمرار داشته باشد و در یک مقطع زمانی تمام نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار