کد خبر: ۲۱۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 20 April 2016

مهران محمدی

هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی آغاز شد که عربستانی ها با ده ها دوز و کلک! سیاست را وارد مستطیل سبز کردند و با اعمال فشار دلاری بر کنفدراسیون فوتبال آسیا شهرهای ایران را برای برگزاری مسابقات فوتبال تیم های خود امن ندانستند و رویارویی با باشگا ه های ایرانی را به کشور ثالث کشاندند.

تراکتورسازی تبریز، ذوب آهن و سپاهان اصفهان هرچند پیش از این برای دیگر میهمانان خود از همین کشورهای عربی و ازبکستانی سنگ تمام گذاشته بودند اما اسیر کینه توزی ها و دلاربازی های عربستانی ها شدند و به ناچار میزبانی خود را به کشور دیگری بردند. ادعای غلط و سیاست بازی واهی عربستانی در شرایطی کنفدراسیون فوتبال آسیا را مضحکه عام و خاص کرد که در مرحله گروهی رقابت های انتخابی جام جهانی ایران اسلامی میزبان بازی های کشورهای عراق و افغانستان بود و نمایشی دلنشین از امنیت و میهمان نوازی را عرضه کرد.

اما شیرمردان دیار آذربایجان در مسابقه ای که عربستانی ها با اعمال سیاست در مستطیل سبز به دنبال شکست ایرانی ها، بازی را به قطر کشانده بودند با دو گل به برتری رسیده و صعودشان را به عنوان تیم صدرنشین این گروه قطعی کردند تا سیاست غلط و کینه توزانه عربستانی ها زیر چرخ تراکتور ایرانی له شود و مجالی برای حاشیه سازی های معاندان رژیم سعودی باقی نماند.

تراکتورسازی تبریز در پنجمین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه القطر دوحه، الهلال را با دوگل به عربستان فرستاد تا نشان دهد غیرت و شجاعت ایرانی در هر نقطه ای از دنیا برتر است و رعب و هراس را بر دل دشمنان و کینه توزان می اندازد.

آذربایجان سرافراز میدان به ظاهر فوتبالی شد که در اصل سیاست بازی خودساخته سعودی ها بود تا فرصت به مردان باغیرت دیار نصف جهان برسد تا النصری ها و الاتحادی های عربستان را دست خالی به کشورشان بازگردانند.

غیرت تراکتوری ها نشان داد که می توان طرف را حتی در زمین بی‌طرف زمین‌گیر کرد و اجازه خودنمایی به آنها نداد. این برد شیرین جواب محکمی بر دهان سیاست ورزانی است که پندار و رای غلط ناامنی ایران را به دیگران دیکته کردند، به خودباخته های فوتبال آسیا که برق دلارهای سعودی چشم هایشان را چنان کور کرده است که امضاهای ناپاکی و خصومت را زیر پای خواسته های نامشروع عرب های سعودی زدند.

آنها حتی با این سیاست غلط اقدامات قبلی خود را هم زیر سئوال بردند چرا که پیش از این به کشورهای سوریه، عراق و افغانستان اجازه داده بودند تا بازی‌های خود را در ایران انجام دهند. از طرفی دیگر با میزبانی شایسته ایرانی ها، لیگ جهانی والیبال در ایران برگزار ‌شد و رشته‌های مختلف ورزشی میزبان تورنمنت‌های بین‌المللی در کشورمان هستند اما کنفدراسیون فوتبال آسیا سر خود را در لاک فریب و انکار سعودی ها پنهان ساخت و با گستاخی تمام اعلام کرد که ایران نا امن است.

در حالی که در دنیا رسم است حتی کشورهایی که روابط بسیار تیره و تار تاریخی دارند ورزش و به ویژه فوتبال را کورسوی امید برای صلح و دوستی زنده نگه دارند، ملت های خود را به هم نزدیک سازند و کینه های سیاسی را به وسیله ورزش به دست فراموشی بسپارند اما سعودی ها انگار همچنان اصرار به بازگشت به عصر جاهلیت دارند و برای خود پنجره های ورزش را هم گل می گیرند.

متاسفانه استدلال کنفدراسیون فوتبال آسیا برعلیه امنیت داخلی ایران در حالی مطرح شد که منشور فدراسیون جهانی فوتبال بر عدم دخالت سیاست در فوتبال تاکید دارد و اگر هم قرار بود براساس این منشور اظهارنظری شود، این عربستان بود که باید مورد نکوهش و یا حتی تنبیه فوتبالی قرار می‌گرفت که چرا موضوع سیاسی عدم اجازه سفر شهروندانش به ایران را به مسائل ورزشی و فوتبال ربط داده است.؟!

اقدام سعودی ها در سیاست زدگی فوتبال و حمایت کورکورانه ای. اف. سی بدعتی جدید و خطرناک در ورزش خواهد بود، چراکه فرداروزی هر کشوری با کشوری دیگر مشکل سیاسی پیدا ‌کند، با استناد به اینگونه رأی ها، کار را به صورت سیاسی و نه ورزشی پیش می‌برد و مانع دمیده شدن روح نشاط و صلح در دنیا می شود اما نباید فراموش کنیم که فدراسیون فوتبال ایران هم باید قاطعیت بیشتری در قبال آرای ناجوانمردانه و دور از عدالت کنفدراسیون فوتبال آسیا نشان می داد و منفعلانه عمل نمی‌کرد، چرا که پذیرفتن بازی در کشوری ثالث یعنی قبول کردن این که امنیت نداریم.

امید است که نمایندگان شایسته کشورمان اگر حتی قرار است از دور مسابقات حذف شوند لااقل در بازی هایی که مقابل عربستانی ها انجام می دهند قدرت و شجاعت خود را نشان دهند و مثل تیراختور از روی اندیشه های غلط سعودی ها با عزت رد شوند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یاسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
الحق که استاد رضایی خوب گفت در حقشان؛ "سیه ماران خفته بر روی دلارهای نفتی..."
نجوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
سلام آقای محمدی ورزشی نویس هم که شدی!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار