شهردار منطقه ثامن مشهد خواستار شد؛
شهردار منطقه ثامن با اشاره به برنامه مستمر واحد سد معبر اين منطقه براي جمع آوری متکدیان و دستفروشان، گفت: از شهروندان و زائران عزیز خواستاریم نذورات و صدقات خود را از مبادی قانونی پرداخت کنند تا از رشد بی رویه تکدی‌گری در شهر کاسته شود.
کد خبر: ۲۱۳۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸ 17 April 2016
به گزارش تابناك خراسان رضوي، حمید ضمیری اظهار کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۲۶۳  متکدی و کارتن خواب از سطح خیابان‌ها و معابر منطقه ثامن با میانگین روزانه تقریبا ۷ نفر در روز جمع آوری شد.

مردم صدقه دهند تا تکدی‌گری در حریم حرم حضرت رضا(ع) رشد نکند!
 
وي ادامه داد: از این تعداد هزار و ۶۷۴  نفر مرد، ۲۸۵  زن، ۶۲  کودک و ۲۴۲ کارتن خواب بودند که به مراکز خانه سبز شهرداری و  بهزیستی تحویل شدند.
 
شهردار منطقه ثامن با اشاره به اهداف جمع‌آوري متكديان و كارتن‌خواب‌ها بيان كرد: آگاه‌ سازی عمومی و ایجاد حساسیت لازم در خصوص تکدی‌گری و پیشگیری از بی‌خانمانی و آسیب‌های ناشی از آن و نیز سالم‌سازی چهره شهر از اهداف جمع‌آوری متکدیان و کارتن خواب‌ها است.

بنابراین گزارش این فراخوان جلب کمک‌های مردمی به مبادی ذیربط از سوی منطقه ثامن درحالی صادر شده تا سالهاست شهرداری مشهد با راه‌اندازی مرکز جمع‌آوری خانه سبز عملکرد مناسبی در جمع آوری متکدیان و ساماندهی آنان داشته و در این راستا بهرمندی از بودجه ها و امکانات دولتی برای کلانشهر فراملی مشهد ضروریست.

همچنین بسیاری از متکدیان در مشهد از سایر شهرها و استانها بوده و عمدتا دچار مسائلی مانند اعتیاد و فروپاشی خانواده شان هستند.
برچسب ها: گدا ، متکدی ، مشهد ، حریم حرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار