معاون گردشگري مديركل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان يزد گفت: نخستين قطار گردشگران اروپايي با عنوان عقاب طلايي در سال 95 با مسافراني از كشورهاي اروپايي و آمريكايي وارد يزد شد.
کد خبر: ۲۰۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 09 April 2016

به گزارش تابناک یزد،سيد مصطفي فاطمي اعلام كرد: اين قطار در دو سال اخير نهمين قطاري است كه گردشگران خارجي را به مقصد يزد مي آورد تا از اماكن تاريخي و فرهنگي نخستين شهر خشتي جهان بازديد كنند.

وي با اشاره به اينكه قطار مجارستاني بعد از ظهر از يزد به مقصد مشهد خارج مي شود، افزود: اين قطار براي نخستين بار در استان يزد توقف كوتاهي در شهر بافق نيز خواهد داشت .
معاون گردشگري مديركل ميراث فرهنگي يزد تصريح كرد: مسافران اين قطار در يزد به عنوان دومين شهر مورد بازديد خود از برج سكوت (دخمه زرتشتيان)، آتشكده، مسجد جامع، محله فهادان ، موزه آب و بافت تاريخي يزد بازديد خواهند كرد.
فاطمي با اشاره به اينكه عمده اين گردشگران از ثروتمندان اروپايي هستند خاطرنشان كرد: اين نوع قطار گردشگري شامل سه رستوران مجلل و همچنين به جاي كوپه، سوئيت‌هاي مجهز براي هر خانواده در نظر گرفته شده است بطوري كه در هر سالن قطار، سه سوئيت طراحي شده و مسافران، اين قطار كه از كشور مجارستان است را به ديگر وسايل ترجيح مي‌دهند چراكه مسافران مي توانند ضمن اينكه زندگي روزمره خود را انجام دهند از نقاط مختلف مسير گردشگري نيز بازديد كنند.
وي با اشاره به اينكه ورود اين قطار به ايران بدون مسافر بوده و مسافران از طريق هواپيما به فرودگاه تبريز وارد و سپس در ايستگاه راه آهن سوار قطار شده اند، ادامه داد: اين قطار عصر روز 17 فروردين با مسافران و گردشگران اروپايي به سمت زنجان رفته و سپس به شهرهاي كاشان، اصفهان، سعادت شهر، شيراز سفر كرده است.
اين مسئول خاطرنشان كرد: خوشبختانه از ابتدا تاكنون يزد به عنوان يكي از شهرهاي تعريف شده در ليست تورهاي گردشگري اين قطار قرار داشته است.
هم اكنون استانهاي فارس ، يزد و اصفهان به عنوان مثلث طلايي گردشگري ايران مقصد اول گردشگران خارجي و اروپايي است. اين نهمين قطاري لوكسي است كه در طول فعاليت دولت تدبير و اميد و با رشد گردشگري خارجي ، گردشگران اروپايي و امريكايي را به يزد مي آورد.
سال 93 دو قطار گردشگري اروپايي وارد ايران شدند كه استان يزد از مقاصد اصلي مسافران اين قطار (عقاب طلايي) بود و نخستين قطار گردشگري اروپايي مهرماه همان سال با استقبال گروه موسيقي محلي شهرستان خاتم وارد شهر يزد شدند.
در سال 94 نيز 6 قطار گردشگري خارجي به صورت مستقيم يا غيرمستقيم به مقصد يزد حركت كرده و گردشگران كشورهاي اروپايي و آمريكايي كه اغلب از طبقه علمي و فرهنگي و فرهيختگان هستند از نزديك از آثار تاريخي اين شهر بازديد كرده اند.
دردو سال گذشته چند گروه اقتصادي و رسانه اي از فرانسه ، خبرنگاران آلماني و دانشجويان آفريقاي جنوبي نيز از آثار تاريخي يزد بازديد كرده اند.
استان يزد 2270 هكتار بافت تاريخي دارد كه شهر يزد به عنوان نخستين شهر خشت خام و دومين شهر تاريخي جهان داراي بافت تاريخي به مساحت عرصه 743 هكتار و مساحت حريم پنج هزار هكتار در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.
يزد گنجينه اي از هنر، فرهنگ و تمدني ايراني را در خود دارد كه از آن جمله مي توان به بناهاي مذهبي، بقعه، مساجد، حسينيه ها، زيارتگاههاي زرتشتيان، خانه هاي تاريخي، آب انبارها، باغ هاي تاريخي ، بادگيرها و بازارچه ها اشاره كرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار