مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از ثبت دو مورد وقف جدید در این استان در ایام تعطیلات نوروزی امسال خبر داد.
کد خبر: ۲۰۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 05 April 2016

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از ثبت دو مورد وقف جدید در این استان در ایام تعطیلات نوروزی امسال خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حسن شهیدی افزود: این وقف ها شامل اهدای دو قطعه زمین به ارزش 800 میلیون ریال در شهر ایلام است که برای ساخت مسجد وقف شده اند.

وی با بیان اینکه پارسال 56 موقوفه جدید در این استان ثبت شد، گفت: عمده این وقف های ثبت شده انتفاعی هستند و با فرهنگ سازی و برنامه های تبلیغی سعی در توسعه بیش از پیش این فریضه الهی داریم.

شهیدی اظهار کرد: این تعداد موقوفه شامل اهدای زمین و خانه برای احداث حسینیه، مساجد و موقوفه برای سایر نیت ها توسط افراد خیر در این استان وقف شده اند.

وی تعداد موقوفات این استان در طول سال 93 را 41 مورد اعلام کرد و یادآور شد: خوشبختانه با فرهنگ سازی انجام گرفته تعداد موقوفه های این استان پارسال افزایش چشمگیری داشته است.

شهیدی خواستار ترویج فرهنگ وقف دسته جمعی در استان ایلام شد و افزود: همه اقشار مردم و نهادهای مختلف می توانند به صورت دسته جمعی آنچه را که در توان داشته به صورت گروهی وقف کرده و نام نیکی برای خود به یادگار گذارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام مجموع وقف های ثبت شده در استان را بیش از 600 مورد اعلام کرد و گفت: در چند سال اخیر با تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده ای که انجام گرفته فرهنگ وقف در این استان در حال گسترش است.

وی بزرگترین موقوفه استان را زمین های کشاورزی روستای رضا آباد واقع در شهرستان مرزی مهران اعلام کرد و افزود: این زمین های کشاورزی به گستره هفت هزار هکتار با پنج نیت شامل تامین روشنایی حرم امیرالمومنین(ع)، بازسازی حرم مطهر امامان معصوم کاظمین و سامرا، سادات موسوی و خادمین حرم امامزاده سید حسن (ع) مهران وقف شده است./ع


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار