هم‌زمان با روز حزن و اندوه شهادت بی‌ بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) دیار دارالارشاد و دارالامان اردبیل رنگ حزن و اندوه به خود گرفت و موکب عزا و دسته‌جات سینه و زنجیرزنی در این شهر اردبیل به حرکت درآمد.
کد خبر: ۱۹۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶ 13 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در حالی از صبح امروز دسته‌جات عزاداری در شهر حسینی اردبیل با بیرق و پرچم عزای فاطمی در میدان مصلا تا عالی‌قاپوی اردبیل به عزاداری و حزن و اندوه مشغول هستند که در این اجتماع عظیم عزاداران فاطمی، حضور جوانان و نوجوانان نمودی متفاوت پیدا کرده و در حالی که رخت سیاه بر تن کرده‌اند و بر سر و سینه زده و در ماتم صدیقه طاهره اشک ماتم می‌ریزند، اوج عشق و وفاداری خودشان را به حریم اهل‌‌بیت(ع) نشان دادند.

عزاداران فاطمی در حالی از محلات و مساجد مختلف شهر اردبیل به حرکت درآمده و در مسیر حرکت خود در قالب گروه‌های مختلف بر سر و سینه می‌زدند که با لبیک به فاطمه زهرا (س) و خاندان عصمت و طهارت بر تداوم راه عزتمندانه اهل‌بیت و سلوک فاطمی تاکید کردند.

اما در سال‌روز شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) بازار احسان و نذری‌ها نیز گرم بوده و عده‌ای سعی کردند از عزاداران فاطمی با چای،‌ خرما و سایر نوشیدنی‌ها پذیرایی کنند.

در حالی دیار حسینی اردبیل در غم یاس نبوی در سوگ نشسته که علاوه بر مساجد، حسینیه‌ها و تکایا در قالب طرح یاس نبوی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان اردبیل نیز آیین‌های گرامی‌داشتی برگزار شده و قرار است بعد از نماز مغرب و عشا در امامزاده‌ صالح و امامزاده سید صدرالدین اردبیل آیین باشکوه بدرقه یاس و مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا (س) با حضور مردم دارالارشاد اردبیل برگزار شده تا در شام غریبان دخت نبوت، کفو امامت و مادر ائمه اطهار (ع) عرض ارادتی به محضر صدیقه کبری (س) شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار کرد:‌ در ایام فاطمیه در اکثر امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان اردبیل به ویژه امامزاده‌های شاخص برنامه‌های معنوی متنوع به ویژه خطبه فدکیه قرائت شد و به صورت روزانه زیارت فاطمه زهرا (س) توسط شرکت‌کنندگان قرائت شد.

حجت‌الاسلام اکبر قیامی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) جامع تمام فضیلت‌ها و شرافت زنان عالم اسلام است که نه تنها زنان بلکه مردان نیز می‌توانند سیره، سلوک و سیاق معرفی آن حضرت را الگوی خود قرار دهند.

وی گفت: امشب بعد از نماز مغرب و عشا در شام غریبان شهادت حضرت زهرا (س) مراسم نمادین تشییع پیکر بی‌ بی دو عالم برگزار می‌شود تا همه عزاداران و رهروان طریق معرفت نسبت به پاسداشت فضائل بی بی دو عالم ارادت‌شان را نشان دهند.

اما در سایر شهرهای استان اردبیل نیز اهالی مؤمن و دوست‌داران اهل‌بیت در یوم شهادت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) با حضور در مساجد، تکایا و همچنین برپایی روضه‌های خانگی فضای شهر و دیارشان را به عطر فاطمی آکنده کردند تا ساکنان این شهرها در سوگ شهادت بانوی دو عالم در حزن و اندوه باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار