ویژه برنامه های روز بوشهر ؛
اختتامیه ویژه‌برنامه‌های هفته بوشهر ساعت 19:30، 18 اسفندماه در سالن بانک صادرات بوشهر برگزار خواهد شد و از چهره ماندگار و شهروند افتخاری شهر بوشهر و خانواده شهید مهدوی (شهید شاخص سال 94 کشور) تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۱۹۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 05 March 2016
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر و سرپرست سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بوشهر در یک نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ویژه برنامه های بزرگداشت روز بوشهر را تشریح کردند.

اصغر گورکی ؛رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر

*به مناسبت بزرگداشت  روز بوشهر  20 زندانی جرائم غیرعمد با مشارکت خیرین و ستاد دیه استان و با تامین یک میلیارد و 500 میلیون ریال  روز سه شنبه آزاد می شوند.

* انتخاب چهره ماندگار و شهروندی افتخاری بوشهر در یک اطاق فکر متشکل از نخبگان و معتمدین شهر بوشهر انجام شده و فاقد نگاه های مرسوم سیاسی بوده است  که در این راستا پروفسور مجید اسدی پزشک متخصص و حسین حریری خیر مدرسه ساز به عنوان چهره های ماندگار و شهروند افتخاری بوشهر امسال انتخاب و در روز 18 اسفند در آئین اختتامیه برنامه های روز بوشهر مورد تجلیل قرار می گیرند.

* هفته بوشهر تنها متعلق به شورا و شهرداری نیست و با مکاتبات فراوان با دستگاه های اجرایی و سازمان های اداری از آنها درخواست شده تا در ویژه برنامه های روز بوشهر مشارکت خوبی داشته باشند .

*یکی از ویژه برنامه های روز بوشهر تجلیل از خانواده شهید نادر مهدوی به عنوان شهید شاخص کشور در سال 94 بوده است تا یتوانیم گوشه ای از رشادت های این قهرمان استانی و ملی در جنگ مستقیم با امریکایی های جنایتکار را به تصویر بکشانیم .

فاطمه صفرزاده ؛سرپرست سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری بوشهر

* ویژه‌برنامه‌های هشتمین نکوداشت روز بوشهر از امروز تا 18 اسفند (روز بوشهر) ادامه خواهد داشت و این برنامه‌ها از امروز با به صدا درآمدن زنگ مدرسه تاریخی سعادت بوشهر آغاز خواهد شد.

* برای نخستین‌بار در برنامه‌های روز بوشهر مسابقه انشا ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه بوشهر برگزار می‌شود و در حال حاضر 3 هزار دانش‌آموز انشا خود را با موضوع بوشهر نوشتند و تا 16 اسفندماه فرصت دارند مطالب خود را به دبیرخانه روز بوشهر ارسال کنند.

*جشنواره ایده‌های ناب بوشهر از 12 تا 14 اسفندماه از برنامه‌های هفته بوشهر است ضمن اینکه ماشین شادی نیز با تردد در شهر بوشهر مردم را به سمت پارک شورا محل اصلی برگزاری ویژه‌برنامه‌های روز بوشهر هدایت می‌کند.

* جنگ شادی نیز به مدت سه شب در پارک شورا برگزار می‌شود و در روز نخست شهرام اسلامی روان‌شناس تخصصی کودک برای حاضران سخنرانی خواهد کرد و گروه موسیقی بمباسی نیز به اجرای برنامه می‌پردازد.

* 20 غرفه بازی بومی محلی در محل پارک شورا در نظر گرفته‌ شده که در این غرفه‌ها بازی‌های بومی و محلی بوشهر به نمایش در می‌آید.

* در روز 13 اسفندماه غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا انجام می‌شود، رژه اسکیت‌بازان از پارک شورا تا گلزار شهدا و مسابقه گویش محلی از دیگر برنامه‌هاست ضمن اینکه برای شرکت در مسابقه گویش محلی علاقه‌مندان باید به سایت ویژه این مسابقه مراجعه کنند.

* اجرای گروه موسیقی شبدیز و علی احمدی از دیگر برنامه‌های روز دوم است که با اجرای حسن غلامی و مسعود فیروزی دو مجری توانمند بوشهری برگزار می‌شود.

* برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی و مراسم آیینی بوشهر که ساعت 15 در پارک شورا برگزار می‌شود از برنامه‌های روز 14 اسفند است ضمن اینکه گروه موسیقی سیریا و ماهان مقدس نیز به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

* نقال‌خوانی تاریخ بوشهر در عمارت ملک توسط محمد مظفری، درختکاری در محلات قدیم بوشهر ساعت 9 صبح، نقاشی خانوادگی ساعت 16 در پارک شورا، نمایشگاه عکس شهر من بوشهر در ساختمان شورا، نمایشگاه فرش دستباف در محل شورای شهر و افتتاح ساختمان فرهنگسرای عالی‌آباد و ساختمان ورزشی شورای شهر در بوشهر از برنامه‌های 15 اسفندماه است.

*در روز 16 اسفند نیز جشنواره ترسیم نقشه بوشهر بر ماسه‌های  ساحل با همکاری آموزش‌وپرورش، همایش علمی و تخصصی دریانوردی بوشهر و تجارت دریایی ساعت 19.30 در موزه تجارت دریایی خلیج‌فارس برگزار می‌شود.

* پخش فیلم «بارکد» از فیلم‌های منتخب جشنواره فیلم فجر با حضور عوامل این فیلم در روز 16 اسفندماه از دیگر برنامه‌های روز بوشهر است.

* برگزاری جشن ویژه کودکان ساعت 16 در سالن دو هزارنفری فجر، مراسم شبی با قرآن ساعت 19، اجرای زنده برنامه رادیویی« سی مو سی تو» از محل پارک شورا، برگزاری جشنواره فرش دستباف استان در سینما کانون، دیدار با خانواده اولین شهید مدافع حرم استان بوشهر از برنامه‌های روز 17 اسفندماه است.

*اختتامیه ویژه‌برنامه‌های هفته بوشهر ساعت 19.30 ، 18 اسفندماه در سالن بانک صادرات بوشهر برگزار خواهد شد و از چهره ماندگار و شهروند افتخاری شهر بوشهر و خانواده شهید مهدوی (شهید شاخص سال 94 کشور) تجلیل می‌شود.

* سمینار دکتر آزمندیان نیز ساعت 19.30 در سینما شهید آوینی برگزار می‌شود و ویلچررانی ویژه جانبازان از پارک شورا تا شورای شهر بوشهر، مسابقات سازه‌های ماکارونی، دور افتخار ورزشکاران بوشهری در شهر بوشهر، مسابقات رالی خانوادگی، مسابقات کشتی خردسالان و کودکان در خانه کشتی از دیگر برنامه‌های آخرین روز ویژه‌برنامه‌های نکوداشت روز بوشهر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار