فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: عبور و مرور ایمن‌تری را در تعطیلات نوروزی در جاده‌های استان اردبیل فراهم می‌کنیم تا با کمترین حوادث تلخ و ناگوار سفرهای نوروزی به انجام برسد.
کد خبر: ۱۹۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷ 01 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، سید حجت فتاحی عصر امروز در جلسه هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در تعطیلات نوروزی در اردبیل اظهار کرد: پلیس راه استان با اکیپ‌های ثابت و سیار پاسگاه‌ها و گشت‌های مکرر از 25 اسفندماه تا 15 فروردین سال آینده طرح نوروزی خود را در قالب خدمات‌رسانی به هموطنان ارائه می‌کند.

وی برخورد با رانندگان متخلف حادثه‌آفرین را ضروری خواند و تصریح کرد: اگر برخوردی با رانندگان متخلف و مسبب حوادث تلخ و ناگوار انجام نشود، خطر و آسیب دامن سایر افراد را می‌گیرد.

فرمانده پلیس راه استان ضرورت دعوت رانندگان به آگاهی، هوشیاری و بصیرت کامل را در هنگام رانندگی یادآور شد و گفت: با جلوگیری از حرکت رانندگان حادثه‌آفرین، متخلف و خاطی سعی می‌کنیم تا آرامش و ایمنی در تردد جاده‌ها شکل بگیرد.

فتاحی با بیان اینکه در حوادث رانندگی کمتر از 30 درصد مقصر وسیله نقلیه و جاده است، افزود: 70 درصد علل و عوامل تصادفات بی‌احتیاطی و تخلف رانندگان است.

وی اضافه کرد: رانندگان باید در سفرهای برون شهری جانب احتیاط را رعایت کرده و قبل از سفر خودروی خود را به تجهیزات و امکانات مناسب مجهز کرده تا برای انجام یک سفر ایمن و کم حادثه آراسته کنند.

فتاحی عمده دلیل تصادفات در جاده‌های استان را تخطی از سرعت مطمئنه،‌ واژگونی و بی‌احتیاطی در سبقت گرفتن اعلام کرد و ادامه داد: پلیس تمام رفتارهای رانندگان را در مسیر حرکت خود رصد می‌کند و در ایام تعطیلات نوروزی با استفاده از دستگاه‌های کنترل تخلفات سعی می‌کند با رانندگان خاطی برخورد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پلیس همراه رانندگان و مسافران نوروزی است تا زمینه یک سفر ایمن، با نشاط و با خیر و برکت برای هموطنانمان فراهم آید اما در عین حال پلیس اجازه نمی‌دهد کوچکترین تخلفی رخ بدهد.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل افزود: در کنار پلیس سایر دستگاه‌ها نیز پا به میدان می‌گذارند تا در تعامل بین دستگاهی کاهش تصادفات فوتی و جرحی را شاهد باشیم.

فتاحی نمونه‌ای از این دستگاه‌ها را هلال احمر، اورژانس و راهداری اعلام کرد و ادامه داد: در کنار همراهی و همسویی این دستگاه‌ها و نهادهاست که بخش مهمی از برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌ها به شکل درست و صحیح اتفاق می‌افتد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار