توليد سالانه بيش از 14 هزار تن گوشت قرمز در يزد؛
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اعلام كرد: در حال حاضر سالانه بیش از 14 هزار تن گوشت قرمز در اين استان تولید و عرضه مي‎‎شود.
کد خبر: ۱۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ 05 April 2015
به گزارش تابناک یزد، "نادر سليم" با بيان اين كه گوشت توليدي استان در داخل استان عرضه مي‎‎شود، افزود: البته به دلیل گرایش مردم استان به گوشت قرمز، این میزان تولید جوابگوی نیاز استان نیست.

وي خاطرنشان كرد: علي رغم کمبود مراتع و مراکز تولید علوفه به خاطر کمبود آب در استان، افزایش تولید گوشت قرمز از اولویت‎‎های ویژه سازمان جهادکشاورزی یزد در دو بخش دام سبک و سنگین است.

وي ادامه داد: جهادكشاورزي استان در تلاش است كه در بحث تولید بیشتر در واحدهای گاوداری، تعداد گاوداری‎‎ها و پرواربندی‏‏های صنعتی را افزایش دهد كه در اين رابطه استفاده از جیره‎‎های متعادل با ارزش غذایی بالا، کاهش بیماری‎‎های دام و افزایش راندمان تولید را در دستور كار دارد.

به گفته سليم، همچنین تلاش مي‏‏شود كه با اصلاح نژاد، نژادهایی با ویژگی‏‏های دو منظوره با توده بدنی و ضریب تبدیل بالا، پرورش يابند.

اين مقام مسئول در پايان درخصوص تولید گوسفند نيز با اشاره به دنبال شدن طرح‏‏های مختلفی در استان، تصريح كرد: شاخص‏‏ترین اين اقدامات تلفیق نژادهای گوسفندی مناسب با گونه‏‎‏های محلی و ایجاد واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی پرورش گوسفند و ترغیب دامداران به پرورش بز سانن در استان اس
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار