تبلیغات نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از صبح امروز پنجشنبه 29 بهمن در استان ایلام نیز آغاز شد.
کد خبر: ۱۸۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 18 February 2016

تبلیغات نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از صبح امروز پنجشنبه 29 بهمن در استان ایلام نیز آغاز شد.

به گزارش تابناک ایلام؛ تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه اصلی شامل ایلام (ایلام، چرداول، سیروان، ایوان، مهران و ملکشاهی) و دهلران (دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره) به مدت یک هفته و تا پنجم اسفند ادامه دارد.
35 داوطلب برای کسب دو سهمیه نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصلی ایلام موسوم به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، مهران، ایوان، سیروان، چرداول و ملکشاهی در انتخابات هفتم اسفندماه آینده با یکدیگر رقابت می کنند.
10 نامزد نیز برای کسب تنها کرسی نمایندگی مجلس در حوزه اصلی دهلران موسوم به حوزه جنوبی استان ایلام شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در این انتخابات رقابت خواهند کرد.
همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز با حضور دو نامزد برای گزینش تنها سهمیه مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.
استان ایلام با افزون بر 20 هزار کیلومترمربع مساحت و جمعیت 590 هزار نفری، سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (2 نماینده برای شهرستان های ایلام، مهران، چرداول، سیروان، ایوان و ملکشاهی) و (یک نماینده برای شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان) و یک کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند سال جاری برگزار می شود./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار