شهردار منطقه ثامن در پاسخ به گلایه برخی شهروندان از طولانی‌شدن پروژه پیرامون حرم:«شارستان رضوی» درحال تکمیل‌شدن است
کد خبر: ۱۸۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 14 February 2016
شارستان رضوی پروژه‌ای بود که برای تسهیل در امر زیارت، عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی در محدوده اطراف حرم مطهر رضوی درحال اجراست، چگونگی وضعیت آن و اتمام پروژه یکی از دغدغه‌های شهروندان به‌ویژه اهالی اطراف این پروژه بود که گویا طولانی‌بودن اجرای پروژه کمی حوصله‌شان را سر برده است و از همین رو در پیامی به شهرآرا درخواست پیگیری آن را داشتند.درهمین رابطه شهردار منطقه ثامن از بازگشایی خیابان شعاعی عیدگاه در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: حلقه شارستان رضوی درحال تکمیل‌شدن است.
حمید ضمیری، با بیان اینکه احداث چهار خیابان شعاعی در طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: خیابان شعاعی عیدگاه که بخشی از بولوار شارستان رضوی می‌باشد، بازگشایی شده است.
وی با اشاره به اهداف این پروژه بیان کرد: مهم‌ترین هدف اجرای شارستان رضوی و خیابان‌های شعاعی تسهیل در امر زیارت، تسهیل عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی محدوده طرح بوده که مدیریت فعلی مجموعه نیز اولویت‌های کاری خود را در دو سال گذشته بر بهره‌برداری و احداث معابر عمومی قرار داده است.
شهردار منطقه ثامن با بیان اینکه در مسیر پروژه خیابان شعاعی عیدگاه، ٧٩پلاک خریداری شده است، خاطرنشان کرد: مساحت کل پلاک‌های خریداری شده بیش از ١۴هزار مترمربع است و پروژه با طول ۴٠٠متر و عرض ٣۵متر احداث شده است.
وی با اشاره به اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر ٧۵٠میلیارد ریال به نرخ روز برای خرید املاک و جهت اجرا ایجاد شده است، گفت: پروژه خیابان شعاعی عیدگاه در قطاع چهار شهرداری منطقه ثامن قرار دارد که ارتباط مستقیم میدان ١٧شهریور به حرم مطهر رضوی را برقرار می‌کند.
ضمیری با بیان اینکه افتتاح نهایی پروژه تا پایان سال انجام خواهد شد، افزود: درحال حاضر یک باند خیابان بازگشایی شده که افتتاح نهایی با کامل‌شدن باند دیگر، پیاده‌روها و اجزای دیگر تا پایان سال صورت خواهد گرفت.
منبع: شهرآرا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار