رئیس سازمان کتابخانه ملی
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت : نتایج بررسی ها و پیمایش های میدانی نشان می دهد که خانواده همچنان پناهگاه ایرانیان هنگام بروز مشکل و بحران است .
کد خبر: ۱۷۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰ 31 January 2016

به گزارش تابناک مازندران ، سید رضا صالحی امیری  در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران در ساری افزود : نتایج این پیمایش ها نشان داد که مردم همچنان از خانواده به عنوان دومین عامل مهم پس از دین برای آرامش بخشی هنگام بحران یاد می کنند .

مشاور رئیس جمهوری راه حل مشکلات و آسیب های اجتماعی را بازگشت به مبانی دینی و حرکت در چارچوب سنت دانست و بر ضرورت برگزیدن راه حل های بومی برای اینگونه مشکلات تاکید کرد.


صالحی امیری توسل به روش های غیربومی و غربی را برای حل آسیب های اجتماعی زیانبار ارزیابی کرد و گفت : بعضی از این راه حل ها مانند پیشنهاد با هم بودن دو جنس مخالف برای آشنایی بیشتر پیش از ازدواج فاقد مبنای اخلاقی ، شرعی و معرفتی است .


وی اینگونه توصیه ها را مخل استحکام خانواده دانست و افزود : انجام این کار همان ازدواج سفید است که از دیگاه بنده ازدواج سیاه محسوب و باعث بروز آسیب های اجتماعی جدید می شود .


رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با تاکید بر این که می توان در حوزه ها یی مانند صنعت ، تجارت و بازرگانی با کشورهای دیگر از جمله کشورهای غربی تعامل داشت ، تاکید کرد : تعامل در زمینه فرهنگی نه ممکن است و نه مفید .


وی وجود بعضی آسیب های اجتماعی مانند افزایش طلاق و کاهش ازدواج در جامعه نگران کننده توصیف کرد ولی گفت : با این وصف این آسیب ها هنوز به مرحله تهدید نرسیده و باید با کار فرهنگی تلاش کرد تا این گونه آسیب ها را کاهش داده و از بین برد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار