کد خبر: ۱۷۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 30 January 2016
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از آغاز هرس زمستانه درختان در مناطق ۱۲ گانه این کلانشهر خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری ۸۰ هزار اصله درخت هرس می شود.

محمدرضا زین العابدینی اظهار کرد: هرس درختان امری کاملا تخصصی و فنی است که این سازمان به منظور زیباسازی درختان و حذف شاخه های مریض و بیمار، خشکیده و در برخی موارد شکسته شده، اقدام به هرس درختان می کند که با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال، عملیات هرس زمستانه درختان در مناطق ۱۲ گانه کرج آغاز شده که در این راستا تاکنون حدود ۱۵ هزار اصله درخت هرس شده است.

وی عنوان کرد: طبق برنامه ریزی قرار است که تا پایان سال جاری حدود ۶۵ هزار اصله درخت در کلانشهر کرج هرس و بازپیرایی شود تا با فرا رسیدن سال جدید و شب عید، شهر چهره زیبا و آراسته ای داشته باشد.

زین العابدینی افزود: هدف از هرس درختان در فصل سرما، زیباسازی درختان، حذف شاخه های درگیر و مزاحم، نظافت و پاکسازی تاج درختان، افزایش نوردهی تاج درخت و کاهش مصرف سموم کشاورزی و کمک به رشد ریشه درختان است همچنین در حین عملیات هرس تمامی شاخه های مریض، بیمار، شکسته و خشکیده حذف خواهند شد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: با توجه به اینکه درختان بید و زبان گنجشک در بهار زودتر سبز می شوند، اینگونه درختان در اولویت کاری قرار گرفته و پس از آن درختانی از قبیل نارون، توت و عرعر نیز هرس می شوند، برای درختان چنار نیز صرفا شاخه های خشکیده و تنه جوش و پاجوش ها حذف خواهند شد.

وی گفت: درختان اقاقیا به دلیل هرس های متوالی از سنوات گذشته، امسال به هیچ وجه هرس نخواهند شد و هرس آنها محدود به حذف شاخه های شکسته، خشکیده و مریض است و تا حدودی نظافت درون تاج درختان به صورت بسیار تخصصی انجام خواهد شد، این اقدام سبب تجدید قوای درختان مذکور می شود و نیازی به هرس هرساله درختان اقاقیا نیست.

زین العابدینی اظهار کرد: اولویت هرس در سال جاری با درختانی خواهد بود که تاکنون هرس نشده اند و این موضوع به ویژه در خصوص درختان کهنسال صدق می کند، همچنین امسال برای اولین بار هرس مرتب نهال های کاشته شده طی چند سال اخیر انجام می شود، در واقع هرس اینگونه نهال ها، موجب خواهد شد که در سالهای آتی درختانی با اسکلت مناسب و قوی داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج در پایان خاطرنشان کرد: هرس درختان محدود به معابر شهری و پارکها بوده و شهروندان در صورت نیاز به هرس درختان موجود روبروی منازل خود می توانند با سامانه پیامکی سازمان پارکها به شماره ۱۰۰۰۱۱۴۷ در ارتباط باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، نهال هایی که در سالهای اولیه به صورت اصولی و کارشناسی هرس و تربیت شوند، در سالهای آتی نسبت به عوامل جوی از قبیل باد، طوفان، برف و ... مقاوم بوده و از عمر بیشتری برخوردار خواهند بود همچنین این درختان به دلیل نوردهی کافی در تاج درختان، نیاز به سمپاشی کمتری خواهند داشت و در نتیجه محیط زیست کمتر آلوده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار