کد خبر: ۱۷۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 28 January 2016
علی اوسط هاشمی در ادامه سفر به بندر گوادر ایالت بلوچستان پاکستان دوشنبه شب در دیدار با حکمران این ایالت با اشاره به بازگشایی مرز رسمی بین ایران و پاکستان افزود: بازگشایی مرز ریمدان، پیشین و کهک به طور رسمی در دستور کار قرار دارد.
هم اینک تنها مرز میرجاوه - تفتان به عنوان گذرگاه رسمی مرز ایران و پاکستان شناخته می شود.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تغییر نگاه جهانیان نسبت به ایران موجب ارتباط بیشتر با همسایگان شده است که این امر در گذشته با وجود فشارهای جهانی مانع برقراری این رابطه می شد.
وی افزود: شرایط مثبت ایجاد شده برای ایران موجب نگرانی برخی از کشورها شده که با حمایت از داعش در صدد آسیب رساندن به چهره اسلام هستند و تفرقه افکنی را سرلوحه خویش قرار داده اند.
مهندی هاشمی بیان کرد: در گذشته تروریسم آسیب های فراوانی به دو کشور ایران و پاکستان وارد کرده است، باید برای از بین بردن تروریسم اهتمام ورزیم.
وی خواستار تشکیل کمیته پیگیری مصوبات کمیسیون اقتصادی شد و گفت: سرکنسول ایران و پاکستان ارتباط بیشتری با یکدیگر برقرار کنند تا این مصوبات هرچه سریعتر به مرحله اجرایی برسد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اعلام آمادگی این استان برای تامین برخی نیازهای ایالت بلوچستان، اظهار داشت: ایران آمادگی لازم برای تامین برق مورد نیاز ایالت بلوچستان پاکستان به میزان ١٠٣٠ مگاوات را دارد.
وی همجواری ایالت بلوچستان با سیستان و بلوچستان را فرصت مناسبی دانست و افزود: با وجود امنیت پایدار در منطقه می توان از احداث خط گاز نیز سخن گفت.
وی افزود: احداث خط ریلی و جاده ای در برقراری ترانزیت و توسعه تجارت بین دو بندر گوادر پاکستان و چابهار ایران نقش بسزایی خواهد داشت.
حکمران ایالت بلوچستان نیز در این دیدار حضور هیات ایرانی در بندر گوادر پاکستان را فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و تجربیات دانست و گفت: ایالت بلوچستان آمادگی هرگونه همکاری در زمینه برقراری امنیت مرز با جمهوری اسلامی ایران را دارد.
« محمدخان اچکزهی» بیان کرد: برقراری ارتباط مرزبانان ایران و پاکستان موجب ایجاد امنیت در مرز خواهد شد و در پی آن توسعه رقم می خورد.
حکمران ایالت بلوچستان گفت: برقراری ارتباط زمینی، دریایی و هوایی با چابهار سبب توسعه هرچه سریعتر بندر گوادر می شود.
در پایان این دیدار استاندار سیستان و بلوچستان در ضیافت شامی که حکمران ایالت بلوچستان ترتیب داده بود، شرکت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار