کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد میزان بارش باران در روستاهای همیجان و ببروئیه بهاباد در 24 ساعت گذشته را به ترتیب 27 و 21.8 میلیمتر اعلام کرد.
کد خبر: ۱۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 28 March 2015
بارش 48 میلیمتری باران در همیجان و ببروئیه بهابادسید حسن طباطبایی افزود: همچنین در این مدت در روستاهای کذاب و هامانه اشکذر نیز به ترتیب 21.5 و 20 میلی متر باران بارید.

به گفته وی در خود سفلی تفت 18 میلی متر باران و 10 سانتی متر برف گزارش شده ضمن آنکه در روستاهای منشاد مهریز، کوشک بافق، کرخنگان خاتم ، ده بالا تفت و مزرعه آقا اردکان هم به ترتیب 9، 15،پنج ،10و 9 میلیمتر باران گزارش شده است.

وی میزان بارندگی در شهرستان یزد را 4.7 میلی متر اعلام کرد و افزود: طی این مدت طزرجان شهرستان تفت با چهار درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و بافق با 21 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان یزد بودند.

طباطبایی همچنین سرعت وزش باد طی 24 ساعت گذشته را در مروست خاتم و ابرکوه به ترتیب 86 و 76 کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.

وی اظهار کرد: هوای استان در 24 ساعت آینده قسمتی تا نیمه ابری همراه با وزش باد، افزایش دما و در اواخر وقت هم با افزایش ابر همراه خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد از احتمال بارش باران از دوشنبه هفته جاری در استان خبر داد.

خشکسالی های دو دهه گذشته، منابع اقتصادی استان و بویژه بخش کشاورزی را به شدت تاحت تاثیر قرار داده است.

این معضل همچنین موجب افت آب های زیر زمینی و چاهها شده و استان یزد را با خطر بی آبی روبرو ساخته است.

استان یزد در کویر مرکزی ایران و در منطقه ای خشک و کم باران واقع شده و بارندگی سالانه آن بین 90 تا 110 میلیمتر اعلام شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار