کد خبر: ۱۶۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲ 24 January 2016

به گزارش تابناک یزد،رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ظرفیت بالای تنها کشتارگاه صنعتی یزد، لازمه تقویت این کشتارگاه را تعطیل کردن کشتارگاه‌های سنتی دانست.

حجت‌الاسلام "عباس زارع" در دویست وپنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد به ظرفیت بالای کشتارگاه صنعتی شهرستان یزد، اشاره کرد و افزود: کشتارگاه صنعتی یزد، نخستین و تنها کشتارگاه صنعتی فعلی استان است که برای تامین گوشت موردنیاز کل استان در آن سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان این که لازمه تقویت کشتارگاه صنعتی، تعطیل کردن کشتارگاه‌های سنتی است، گفت: این کشتارگاه با توجه به حجم سرمایه، برای تدارک نیاز شهرستان‌های یزد، میبد، اردکان، اشکذر و مهریز ایجاد شده، ولی امروز نه ‌فقط کشتار دام این شهرستان‌ها در این کشتارگاه انجام نمی‌شود، بلکه حتی دام‌های شهرستان یزد هم در کشتارگاه سنتی مهریز کشتار می‌شود.

وی یادآور شد: کشتارگاه صنعتی یزد توانایی کشتار وسیع سنتی را هم دارد، اما با توجه به این که کشتارگاه بر اساس استانداردهای بهداشتی ساخته شده است، انتظار می‌رود که بر اساس همین استانداردها ادامه فعالیت داشته باشد.

"محمد فقیه خراسانی" عضو شورای اسلامی شهر یزد و رئیس شورای استان در ابتدا با بیان گزارشی از جلسه برگزار شده پیرامون کشتارگاه صنعتی یزد در استانداری، تصریح کرد: در این جلسه اعلام شد که کشتارگاه صنعتی شهر یزد ظرفیت بسیار بالایی دارد و اگر این کشتارگاه تعطیل شود، کل استان از لحاظ تامین گوشت با مشکل مواجه خواهد شد.

"مرتضی شایق" دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز در این رابطه به انعقاد تعهد‌نامه‌ای بین فرمانداران و شهرداران شهرهای استان به جز بافق، بهاباد وابرکوه مبنی بر این که کشتارگاه‌های سنتی تعطیل و تمام کشتارها در کشتارگاه صنعتی یزد انجام شود در دوران تصدی خود به عنوان شهردار اشاره و تاکید کرد: اگر این تعهد نامه اجرا شود، دیگر هیچ مشکلی نخواهیم داشت و این کشتارگاه رونق خواهد گرفت.

دکتر "مهدی کاشفی زاده" از اعضای شورای شهر هم ماده قانونی مبنی بر ممنوعیت ایجاد کشتارگاه سنتی در محدوده 70 کیلومتری این کشتارگاه را یاداور شد.

"عزت یادگار" دیگر عضو شورای شهر یزد نیز گفت: راه‌اندازی و استفاده از همه ظرفیت کشتارگاه صنعتی یزد نیازمند همکاری صنف قصابان و استفاده از نظر کارشناسان است و ضرورت دارد که در این زمینه جلسات متعددی بین صنف قصاب، اعضای شورا و شهردار با مسئولین دیگر شهرهای استان برگزار شود.

دیگر موضوع مورد بررسی در این نشست شورا موضوع نامه‌های ارجاعی به صحن شورا و تعرفه عوارض سال 95 شهرداری بود که حجت الاسلام "عباس زارع" رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این مورد گفت: شورای اسلامی شهر یزد در تدوین تعرفه عوارض تلاش می‌کند، صلاح شهر و شهرداری و مردم مدنظر باشد حتی در صورت لزوم تعرفه‌ها را نیز تعدیل یا افزایش می‌کند.

"وحید رضا خباززاده یزدی" سحنگو و رییس کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر یزد هم با بیان این که ما نمایندگان مردم و صنوف مختلف هستیم، افزود: امسال سعی بر این است تا طی بررسی تعرفه عوارض از نظرات کارشناسان خبره و صاحب‌نظران بیشتر استفاده شود.

"سید محمد علی پاکنژاد" دیگر عضو شورا هم با اشاره به این که تلاش می‌شود تا عوارض کاهش پیدا کند، گفت: در زمینه کاهش تعرفه عوارض، می‌توان در طول سال این کار را انجام داد تا شهروندان دچار مشکل نشوند.

"محمد رضا عظیمی زاده" شهردار یزد هم با بیان این که باید رویکرد سیاسی شهرداری و شورای شهر مشخص باشد، گفت: می توان با انجام سیاست‌های تشویقی در زمینه تعرفه عوارض، شهروندان را به سمت استقبال از عوارض کشاند.

در این نشست تغییر نام میدان حج به میدان شهدای حج در راستای زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدای حادثه منا نیز اعلام شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار