کد خبر: ۱۶۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 23 January 2016

به گزارش تابناک یزد،اعضای شورای اسلامی شهر یزد با برگزاری کارگاه‌های آموزشی با عنوان ارتقای کیفی فضای شهری از سوی انجمن هنرهای تجسمی استان با هدف آگاهی بخشی هنرمندان و مسئولان درباره ضرورت تعامل هنرو فضای شهر موافقت کردند.

شهرداری یزد در لایحه‌ای طرح برگزاری کارگاه‌های آموزشی با عنوان «ارتقای کیفی فضای شهری» را با هدف آگاهی بخشیدن به هنرمندان و مسئولان درباره ضرورت زیباسازی شهر مطرح کرد.
اعضای شورای اسلامی شهر یزد مصوب کردند که شهرداری با محوریت سازمان رفاهی- تفریحی شهرداری با شناسایی مخاطبان و با همکاری دانشگاه علمی -کاربردی شهرداری، به برگزاری این کارگاه‌ها قدام کند. در این جلسه همچنین نماینده اعضای شورای اسلامی شهر یزد برای عضویت در ستاد تسهیلات نوروزی معرفی شد.
به این ترتیب «امیرحسین رادمنش»، «مرتضی شایق»، حجت‌الاسلام «حمیدرضا مطهریان»، «وحیدرضا خباززاده»، «سپنتا نیکنام» و «عزت یادگار» برای عضویت در این ستاد انتخاب و معرفی شدند. یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه از شهردار خواست تا به مسائل و معضلات مطرح شده از سوی اعضای شورا در سخنان پیش از دستور توجه ویژه‌ معطوف کند.
«سیدمحمدرضا مدرسی» همچنین بر ضرورت انعکاس این مسائل به سایر مدیران شهرداری تاکید کرد تا اقدامات لازم درباره آنها به عمل آید. وی در ادامه خواهان تلاش بیشتر از سوی مدیریت امور مشارکت‌های شهرداری به ویژه برای تعیین تکلیف طرح بلوار دکتر پیرنیا با جذب سرمایه‌گذار برای اجرای این بلوار شد.
این عضو شورای اسلامی شهر یزد همچنین اصلاح سیستم ساختاری اداری شهرداری برای پاسخگویی هرچه بیشتر به مراجعه‌کنندگان و انجام امور محوله به کارکنان را مورد تاکید قرار داد.
حجت‌الاسلام «حمیدرضا مطهریان» دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد هم از شهرداری خواست تا نظارت کامل و بیشتری بر عملکرد پیمانکاران طرح‌ها به ویژه مجریان طرح پیاده‌روسازی شهر شود. وی بر ضرورت نظافت محل اجرای طرح‌های شهری، جمع‌آوری خاک و نخاله اضافی و تحویل قطعی طرح به شهرداری تاکید کرد.
«ملیحه امینی اصیل» دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد هم خواهان پیگیری‌های شهرداری برای اجرای سامانه نظام‌نامه جامع آماری در شهر یزد شد.
«محمد فقیه‌خراسانی» دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد هم در خصوص اقدامات و بررسی به‌عمل آمده از سوی کمیسیون تحول و املاک شورا بابت اراضی مازاد بلوار جمهوری و مجتمع تالار یزد مطالبی را عنوان کرد و خواهان پیگیری جدی شهرداری در این باره شد. شهردار یزد هم در این جلسه درباره اقدامات و فعالیت‌های انجام شده برای ایجاد دسترسی مناسب به میدان میوه و تره بار مرکزی، تامین روشنایی پارک‌ها و منابع تخصیص داده شده برای برطرف شدن نقایص پارک‌ها به ویژه پارک‌های درون‌محله‌ای گزارشی ارائه کرد.
«محمدرضا عظیمی‌زاده» همچنین به ساخت سرویس‌های بهداشتی در بافت قدیم اشاره کرد. وی از بعضی اقدامات سازمان بازرسی درباره عملکرد شهرداری برای اجرای طرح‌های عمرانی گلایه کرد و خواستار حمایت و برطرف کردن مشکلات از سوی شورا شد. «مهدی فعالی» معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد هم در این جلسه به تشریح عملکرد این معاونت به ویژه تهیه طرح‌های توسعه شهری اشاره کرد.
وی راه‌اندازی دفاتر کارگزاری، برگزاری دوره آموزشی برای آن دفاتر و تک‌برگی‌کردن سندهای ساختمانی را از فعالیت‌های این معاونت در سال جاری بیان کرد.

همشهری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار