دبیر ستاد احیای بافت‎های فرسوده گلستان تاکید کرد
دبیر ستاد احیای بافت‎های فرسوده گلستان با اشاره به اجرای طرح «محرم تا محرم» با هدف احیای تکایا در مرکز محلات بافت تاریخی گرگان، گفت: مرمت و بهسازی دو تکیه شاهینی و عقیلی در محله سبزه‌مشهد گرگان مراحل پایانی خود را می‎گذرانند.
کد خبر: ۱۶۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 14 January 2016
علی بخش رستمی اظهار کرد: در حال حاضر استحکام‎بخشی و مرمت جامع این دو تکیه به پایان رسیده و در مرحله اجرای عملیات مرمت داخلی و تاسیسات قرار دارند.

وی افزود: عملیات اجرایی مرمت این تکایا یک ماه قبل از ماه محرم با پیگیری‎های اداره‌کل راه و شهرسازی گلستان به عنوان نماینده شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در استان و صرف اعتبار 260 میلیون تومان آغاز شد.
   
رستمی اظهار کرد: با اتمام عملیات مقاوم‎سازی، مرمت داخلی و اجرای تاسیسات تا قبل از آغاز ماه محرم، این دو تکیه برای برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم به روال هر سال در اختیار متولیان آن قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: مرمت تکایا شامل نازک‎کاری داخل ساختمان، اسکلت‎بندی، سفال‌چینی سقف، نما و حتی در و پنجره‎ها می‎شود که با حفظ سبک و معماری زمان ساخت آنها انجام شده است.

وی، قدمت تکیه تاریخی شاهینی و عقیلی را بیش از 150 سال عنوان کرد و گفت: طرح «محرم تا محرم» بخشی از پروژه بازآفرینی شهری در بافت تاریخی شهر گرگان با اولویت چهار محله سرچشمه، دوشنبه‎ای، دربنو و سبزه‌مشهد است که در حال اجرا هستند.

رستمی اضافه کرد: مرمت و بهسازی تکیه اصطبار در محله دوشنبه‎ای، مسجد ملا اسماعیل در محله دربنو و خانه تاریخی شعربافان در محله سرچشمه گرگان از دیگر طرح‎های در حال مرمت در قالب طرح محرم تا محرم است.

وی متذکر شد: در سال جاری نیز این طرح با اجرای پروژه‎های جدید تداوم یافته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار