مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری یزد گفت: در حال حاضر 50 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری یزد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۶۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹ 14 January 2016

به گزارش تابناک یزد،اکرم فداکار  در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه فناوری در استان یزد یک هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به هدف است، اظهار داشت: استان یزد در زمینه توسعه فناوری از استان‌های شاخص کشور به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: یزد به لحاظ بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان حوزه آی‌تی از استان‌های شاخص و توسعه یافته است و شرکت‌های دانش‌‌بنیان این استان توانایی تولید محتوا به شکل مطلوب را دارند.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر نیمی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری یزد در حوزه آی‌تی فعالیت می‌کنند که این آمار ظرفیت بسیار خوبی در حوزه فناوری اطلاعات استان یزد به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل کنسرسیومی با حضور شرکت‌های تولید سخت‌افزار، تولیدکنندگان نرم‌افزار، خیران و ... خبر داد و عنوان کرد: در این کنسرسیوم طرح‌های موفق دیگر نقاط جهان مورد بررسی قرار گرفته و نگاه ویژه‌ای نیز در این طرح‌ها به گروه‌های خاص به عنوان مثال دانش‌آموزان استثنایی صورت گرفته است.

فداکار با بیان اینکه دانش‌آموزان استثنایی که قدرت هیچ‌گونه حرکتی را ندارند، امکانات موجود در فضای مجازی و برخی محتواها برای آنها بسیار ارزشمند است و حتی می‌تواند بر روند زندگی و تحصیل آنها اثرگذار باشد.

وی همچنین از حضور معلمان توانمند در حوزه آی‌تی در استان یزد خبر داد و خاطر نشان کرد: همه این امکانات در کنار یکدیگر سبب شده یزد بتواند در زمینه آی‌تی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری یزد یادآور شد: برخی معلمان به صورت غیررسمی در توسعه محتواهای آموزشی فعالیت می‌کنند که امیدواریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی در مورد مدارس هوشمند نیز با تأکید بر اینکه اگر نتوانیم امکان بهره‌مندی همه دانش‌آموزان از کلاس‌های هوشمند را فراهم کنیم، در عمل نتوانسته‌ایم اقدام شاخصی در زمینه فناوری ارتباطات انجام دهیم، افزود: اگر نمی‌توانیم همه کلاس‌ها را هوشمند کنیم، یک کلاس از هر مدرسه را تجهیز و هوشمند کنیم تا دانش‌آموزان یک مدرسه بتوانند به شکل مساوی از این امکان بهره‌مند شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار