کد خبر: ۱۶۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸ 13 January 2016
روابط عمومی نیروی دریایی سپاه از توقیف دو فروند شناور رزمی امریکایی و دستگیری سرنشینان آن توسط واحدهای شناوری رزمی این نیرو در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش تابناک یزد، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: در ساعت 16:30 دو شنبه مورخ 22 دی ماه دو فروند شناور رزمی امریکایی حامل 10 تفنگدار مسلح که وارد آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند.

بنابراعلام روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در هنگام توقیف این شناورها، ناوگروه هواپیما بر "ترومن" امریکا در جنوب شرقی جزیره فارسی و در آب‌های بین المللی نزدیک محل توقیف شناور حضور داشته است.

همچنین نیروی دریایی سپاه اعلام کرده است در زمان توقیف شناورهای رزمی امریکایی، ناوگروه هواپیمابر "شارل دوگل" فرانسه نیز در شمال شرقی جزیره فارسی در آب‌های بین المللی در حال گشت زنی بوده است.

گفته می شود از 10 نظامی آمریکایی دستگیر شده، 9 نفر مرد و یک نفر زن هستند. آن ها در شناورهای خود سلاح های نیمه سنگین به همراه داشته اند.

 بری مک کافری، ژنرال بازنشسته آمریکایی و تحلیلگر نظامی «ان بی سی نیوز» می گوید توقیف قایق های آمریکایی، یک «خبر بسیار بد» است و نشان می دهد که چگونه نیروی دریایی در نظارت بر شناورهای خود دچار ناکامی شده است. وی گفته: «این یک بی آبرویی برای حضور نظامی ما در خلیج فارس است و سبب تشویش متحدان ما در منطقه خواهد شد».

باربار باکسر، سناتور دموکرات آمریکایی می گوید اخبار منتشره درباره آزادی قریب الوقوع ملوانان آمریکایی نشانگر کارآمد بودن روند دیپلماسی میان آمریکا و ایران است. وی ابراز امیدواری کرده این موضوع به سرعت حل شده و بیشتر از چند ساعت به طول نیانجامد.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه یادآور شده است: سرنشینان شناورهای امریکایی شامل 9 مرد و یک زن با برخورد اسلامی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه در سلامت کامل در محل مناسبی مستقر شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا اختری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
عالی بود موفق باشید در حضور با اقتدار در آبهای خلیج همیشه فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار