تابناک: یک متخصص پوست گفت: تزریق ژل و یا چربی یک روشی درمانی مفید است كه بايد توسط پزشک متخصص انجام شود تا نتیجه درستي از آن حاصل شود.
کد خبر: ۱۶۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 10 January 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، عبدالرضا عرفانی ، به موارد استفاده تزریق چربی و ژل در بدن اشاره و اظهار کرد: برای براي پر كردن برخی از نقاط بدن که حجم کمتری نسبت به سایر نقاط دارد این روش استفاده می‌شود.

 وی افزود: از تزریق چربی و ژل براي برجسته کردن گونه‌ها، لب‌ها، سینه‌ها، باسن و حتی ناحیه تناسلی نیز استفاده می‌شود.

این متخصص پوست با اشاره به اینکه ویژگی اصلی تزریق چربی و ژل حجم دادن و پر کردن نقاط کم حجم بدن است، اضافه کرد: اغلب افراد به منظور زیبایی از این روش استفاده می‌کنند اما این روش براي برطرف کردن عیوب بدن نيز كاربرد دارد.

عرفانی با بيان اينكه پرکننده‌ها شامل انواع ژل‌ها و چربی بدن هستند، ادامه داد: ژل‌هاي پرکننده اغلب از جنس اسید هیالورونیک و در بازار به صورت حجم‌های یک، دو و تا ده سی‌سی قابل دسترس است.

وی با بيان اينكه بهتر است از موادي استفاده شود كه واکنشی در بدن فرد ایجاد نکند، اضافه کرد: اگر پر كننده از جنس اسید هیالورونیک طبیعی باشد عارضه یا ايجاد آلرژی به دنبال نخواهد داشت. معمولا از اين نوع ژل برای جحم‌هاي کمتر مانند اصلاح چروک‌های صورت و حجم دهي به گونه‌ها و سینه‌ها و... استفاده مي‌شود.

این متخصص پوست ادامه داد: از عوارض تزریق‌ها این است که در برخي موارد ژل داخل عروق و یا احتمالا داخل شریان تزریق و منجر به بسته شدن رگ می‌شود. اگر ژل اشتباها در سیاهرگ تزریق شود منجر به آمبولی می‌شود. در صورتی که در کنار و یا روی عصب تزریق شود به عصب آسیب می‌رساند که در این صورت حرکت عصب را مختل می‌کند.

عرفانی با تاکید بر اینکه ايجاد عفونت‌ از دیگر عوارض تزریق ژل و چربی است، افزود: در صورتی که محیط و یا دست پزشک آلوده باشد و یا وسایل تزریق استریل نشده باشند عفونت ایجاد می‌شود. عوارض و نوع عفونت‌ها در تزریق چربی و ژل به يك شكل است.

این متخصص پوست گفت: در صورتی که فرد از چربی‌های مصنوعی استفاده نکند و از چربی بدن خود استفاده کند عوارض کمتر آن است اما در موارد نادر ممکن است آمبولی چربی اتفاق بیافتد. می‌توان حتي تا 100 سي‌سي از چربی شکم کشید و به نقاطی که نیاز است تزریق کرد.

عرفانی با اشاره به مدت ماندگاری تزریق‌ها، خاطر نشان کرد: معمولا ماندگاري ژل‌ها 9 ماه، یک سال و یا یک سال و نیم است كه البته بستگی به نوع ژل دارد. در مواردی که از ژل‌های دایمی استفاده می‌شود ماندگاری بیشتر است.

وی به مدت ماندگاری تزریق چربی اشاره کرد و ادامه داد: در واقع تزریق چربی یک پیوند است و چربی از خود فرد گرفته و به خودش پیوند زده مي‌شود و اصولاً در صورتی که درست تزریق شود و سلول‌های آن از بين نرود برای همیشه باقی می‌ماند. البته لازم است حجم بیشتری چربی تزریق کرد تا مقداری که جذب می‌شود حجم کافی داشته باشد. به صورت کلی در صورتی که تزریق چربی به درستی انجام شود همیشه ماندگار است و حتی تا چند مرتبه قابل تکرار است.

این متخصص پوست با اشاره به اینکه ممکن است در محل تزریق خون مردگی نمایان شود، گفت: تزريق چربي دوره نقاهت چندان مدت مشخصی ندارد و پس از تزريق، محل آن متورم مي‌شود و بايد صبر كنيم تا مواد جذب و خون مردگی برطرف شود.

عرفانی گفت: تزریق چربی و ژل به عنوان یک روش درمانی شناخته می‌شود. در مواردي كه فرد قسمتی از صورت یا پوست خود را از دست داده باشد از تزريق ژل يا چربي به عنوان یک درمان استفاده می‌شود. به طور کلی باید نظر مثبتی به این روش درمانی داشت زیرا جدا از موارد زیبایی که متقاضی زیادی دارد برای موارد خاص نیز به کار گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تزريق در روش‌های درمانی به ویژه زیبایی نیازمند دقت است و بايد با ظرافت انجام گيرد تا آسیبي به عضو نرساند، خاطر نشان کرد: اگر این روش درمانی به صورت تخصصی انجام شود عوارض کمتری برای بیمار خواهد داشت.

این متخصص پوست تصریح کرد: اگر یک روش درمانی درست انجام نشود و عوارض داشته باشد در مردم ایجاد فوبیا می‌کند. تزریق ژل و یا چربی یک روشی درمانی مفید است كه بايد توسط پزشک متخصص انجام شود تا نتیجه درستي از آن حاصل شود. در برخي موارد اين روش توسط افرادي به كار گرفته مي‌شود که مهارتي و تخصصي در انجام آن ندارند و موجب بدبینی مردم مي شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :