کد خبر: ۱۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 22 March 2015
با اتمام سال 93 ، پروژه های عمرانی نیمه تمام سال های دور شهرستان نظرآباد، در این سال نیز ناتمام باقی ماند تا مردم این شهرستان بی آنکه نصیبی از پروژه های عمرانی اجرا شده در استان البرز ببرند، به استقبال نوروز 94 بروند.
این عدم تحرک در شهرستان نظرآباد نیز متاسفانه به قدری مشهود است که به اعتقاد اغلب شهروندان قدیمی شهرستان، می توان در يك نگاه اجمالي، عدم تغییر در طول معابر، پروژه های ناتمام و منظر و سیمای شهر طی سال های گذشته را به وضوح به نظاره نشست و به این حقیقت تلخ در مورد شهرستان نظرآباد پی برد که؛ زادگاه بزرگ مردان تاريخ پرافتخار این مرز و بوم و این شهر قدیمی، این روزها بیشتر به کلان روستایی می ماند که در پس عدم توانایی و نبود اراده کافی خدمت رسانی از سوی برخی مسئولان، روز به روز از قافله خدمت رسانی دورتر می شود و دست یافتن به حداقل های مورد نیاز یک شهر برای مردم این خطه، به آرزویی محال و دست نیافتنی بدل می گردد.
واقعیت محتوم در مورد این شهر این است که نظرآباد از قریب به یک دهه گذشته تاكنون، تغيير و تحول چندانی نداشته و به جز چند متر فضاي سبز و گل و بوته ای که در ورودی این شهر ایجاد شده هیچ گونه خدمت دیگری برای دست یافتن به شهری درخور شهروندان صورت نگرفته و تنها آنچه گاه و بیگاه به نام پروژه عمرانی به خورد مردم داده می شود؛ جدول گذاري و لكه گيري آسفالت بعضي از خيابان هاي اصلي شهر و نونوار کردن چند پارك محله ای که بعضا با چراغهاي رنگارنگ در شب به چشم می آید؛ می باشد که این عدم تحرک و پویایی، موجبات انتقاد و گلایه شهروندان را فراهم آورده که در شماره های آینده بیشتر بدان ها خواهیم پرداخت.
به گونه ای که تعدادی از شهروندان ضمن تماس با خبرنگار «وداد» ضمن گلایه از این وضعیت، نظرآباد را شهری برای عرض اندام مدیران بی تجربه ذکر کرده و تنها راه آورد تغییر دولت ها و مدیریتهای کلان استان را آمد و شد این مدیران برشمردند که برای مدتی میهمان این کلان روستا می شوند و بی آنکه امکانات و خدمات ایجاد نمایند، در پس تغییر و تحولات ملی و استانی راهی بلاد دیگر می شوند!!.
به زعم این افراد؛ ظاهرا قرار نيست تا اين شهر رنگ آباداني به خود بگيرد و بشود شهري در قواره شهرستان.
اما به راستي تا كي بايد مردم اين شهر دلشان را به وعده و وعيدهاي پوشالي خوش كنند و منتظر بمانند تا سواری با اسب سفید از راه برسد و از روي وظيفه و خدمت به مردم، دستي پدرانه بر سر شهر بكشد!
سئوال مردم از مسئولان این است که واقعا چه دلیلی دارد وقتی قرار نیست پروژه ای اجرایی شود، برای آن طرح و برنامه و بودجه پیش بینی شود؟ که نمونه های فراوانی از این دست پروژه ها را در سطح این شهرستان می توان یافت.
پروژه هایی که در واپسین روزهاي سال یا اصلا کلنگ زنی نشده اند و یا اگر برای خالی نبودن عریضه و عرض اندام در مناسبت های مختلف در مراسم های پرهزینه استارت خورده اند؛ نیمه کاره به امان خدا رها گشته و در معرض باد و باران و کولاک دارند فرسوده می شوند که از جمله آنها می توان به پروژ های؛ جاده ي سلامت،شهرك سلامت، يادمان شهداء، پروژه تكميل فاز دوم پارك فرهنگيان، پاركينگ عمومي و ... اشاره نمود.
موضوعی که در بخش خصوصي و جذب مشارکت های مردمی نیز دیده می شود که بلاتکلیفی و عدم تحقق اعتبار 30ميليارد تومانی این بخش در احداث و راه اندازی رستوران شانديز، بازار ميوه وتره بار شهر و مركز تفريحي نگين شهر گواه این مدعاست.
عدم تجمیع ادارات دولتی نظرآباد در سایت اداری شهرستان که به واسطه نبود عزمی جزم در برخی از دستگاه های دولتی و اجرایی همچنان محقق نشده است نیز از دیگر مشکلاتی است که مردم شهرستان نظرآباد از آن گله کرده و در این باره گفتند: متاسفانه به واسطه عدم تمایل و یا تحرک کافی متولیان این ساختمان ها برای انتقال به سایت اداری، به شهرستانی با بار ترافیکی سنگین بدل نموده که به نظر می رسد باید پیش از تبدیل شدن به یک معضل لاینحل رفع گردد.
ساختمان هایی که گل سرسبد آنها، ساختمان شورای شهر و شهرداری نظرآباد می باشد که با هیبتی بسان جوجه اردک زشت در مرکز شهر جا خوش کرده و ظاهرا عزمی برای انتقال این ساختمان ها به سایت اداری دیده نمی شود که اگر چنین بود؛ باید پیشرفت فیزیکی ساختمان ها در حال ساخت آنها در سایت اداری به چشم می آمد تا مردم گرفتار در ترافیک سنگین حاصل از حضور ساختمان این نهاد غیر دولتی، امیدوار به کاهش ترافیک حاصل از تجمع خودروهای ارباب رجوع این ادارات با عزیمت آنها به سایت اداری می شدند!! چرا که به علت استقرار این ساختمان ها در مرکز شهر، از صبح علی الطلوع تا ساعاتی پس از ظهر، سایر شهروندان، باید تاوان کم کاری و عدم تمایل شهرداری به حضور در سایت اداری را بدهند و ترافیک سنگین حاصل از مراجعه مشتریان! این نهاد مردمی را با ماندن در صف ترافیک بدهند!!
گزارش از معصومه توحيد لو- هفته نامه وداد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار