کد خبر: ۱۵۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 06 January 2016

«روزنامه کیهان» در ستون اخبار ویژه خود در خبری با عنوان «کامرون در انگلیس به خاطر آل‌سعود هو شد» می نویسد:« وحشی‌گری و بی‌آبرویی‌های بی‌سابقه رژیم سعودی، پای رژیم انگلیس را هم به میان کشیده است.

اعتراض برخی احزاب و مطبوعات انگلیس به پیوند عمیق دیوید کامرون با رژیم قبایلی و ضد انسانی سعودی، موجب تعویق سفر وی به ریاض شد. قرار بود کامرون طی روزهای اخیر به عربستان سفر کند اما روزنامه تایمز نوشت: دیدار نخست وزیر انگلیس از عربستان سعودی احتمالاً تا ماه مارس آینده صورت نخواهد گرفت.

این روزنامه نوشت: معذالک، تصمیم یاد شده می‌تواند نشانگر یک واکنش منفعلانه در برابر فشارهای حزب کارگر بر روی دولت انگلیس برای تجدیدنظر در روابطش با رژیم عربستان سعودی باشد.

تایمز افزود: به دنبال اعدام‌های صورت گرفته در عربستان در روز شنبه گذشته، «اندی اسلاتر» سخنگوی حقوق بشر حزب کارگر در نامه‌ای به «مایکل گوو» وزیر دادگستری از وی خواست، همه همکاری قضایی انگلیس را با عربستان به حالت تعلیق درآورد.

«تام فارون» رهبر حزب لیبرال دموکرات در گفت‌وگو با کانال 4 رادیو «بی‌بی‌سی» گفت که انگلیس بایستی مواضع سرسختانه‌تری را در قبال عربستان در پیش بگیرد نه سیاست متملقانه. نمابرهای منتشر شده در سایت افشاگر ویکی‌لیکس بیانگر حمایت دولت انگلیس از پیوستن عربستان سعودی به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد است.

روزنامه ایندیپندنت در این زمینه تأکید کرد: پس از اقدام آل‌سعود در اعدام گروهی 47 نفر و واکنش‌های گسترده در کشورهای دنیا به این اعدامها، از دولت انگلیس خواسته شده است که در خصوص نقش خود در رسیدن عربستان سعودی به شورای حقوق بشر توضیح دهد.»

«روزنامه شرق» در گفت و گو با عبدالله عبدالله رئیس مقام ریاست اجرایی جمهوری اسلامی با عنوان«از تنش ايران و عربستان متأثريم» به نقل از وی می نویسد:« ما خود را متأثر از هر مسئله‌ای که در سطح منطقه و فراتر از منطقه باعث ایجاد تنش شود می‌دانیم. امیدواریم شرایط امروز با هر عاملی که بوده موقتی باشد. شرایط امروز به نفع هیچ‌کس نیست و خصوصا زمانی‌که تنش‌ها شکل فرقه‌ای به خود بگیرد بزرگ‌ترین آسیب برای سلامت منطقه و برای مسلمانان خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار