هیئت قایق‌ رانی همدان از کمبود تجهیزات و امکانات رنج می‌برد که تا پایان امسال با اختصاص 30 میلیون تومان کمک مالی از فدراسیون و استان این هیئت نونوار می‌شود.
کد خبر: ۱۵۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱ 05 January 2016

هیئت قایق‌رانی همدان از کمبود تجهیزات و امکانات رنج می‌برد که تا پایان امسال با اختصاص 30 میلیون تومان کمک مالی از فدراسیون و استان این هیئت نونوار می‌شود.

به گزارش فارس ، با وجود سابقه کم قایق‌رانی در این استان، موفقیت‌های بسیاری را در این رشته در دو بخش آقایان و بانوان شاهد بوده‌ایم که نشان از ظرفیت‌های بالای همدان در این رشته ورزشی دارد.

رشته ورزشی قایق‌رانی از سال 87 در بخش کایاک و در دو بخش آقایان و بانوان با مربی‌گری مهدی صمدی و نسرین عابدین‌فیروز در همدان آغاز به کار کرد و کانوپولوی بانوان نیز با تأخیری یک ساله در سال 88 و با هدایت نجمه مرادی شروع به جذب بانوان علاقه‌مند به این رشته کرد.

مسئولان قایق‌رانی در استان از همان ابتدا مصمم به توسعه و پیشرفت این رشته ورزشی و معرفی ورزش‌کاران برجسته استان به قایق‌رانی کشور بودند و این مهم با استعدادیابی موفق محقق شد به گونه‌ای که ورزش‌کاران فعال استان با پیشرفتی غیر‌قابل انتظار و در فاصله زمانی کوتاهی موفق به کسب عنوان در مسابقات کشوری شدند.

هیئت قایق‌رانی همدان ورزش‌کاران مستعد و مطرحی را در مواد مختلف در دو بخش آقایان و بانوان به قایق‌رانی کشور معرفی کرده که از آن جمله می‌توان به آرزو حکیمی و نرگس خدابنده‌لویی دو بانوی برجسته قایق‌رانی استان اشاره کرد.

حضور پررنگ و مداوم قایق‌رانان همدانی در رقابت‌های سطوح مختلف ملی، آسیایی و بین‌المللی و دعوت از ورزش‌کاران مطرح استان به اردو‌های تیم ملی، تیم‌های ملی و کسب موفقیت قایق‌رانان استان تأیید‌کننده موفق بودن برنامه‌های هیئت قایق‌رانی همدان است.

ورزش‌کاران همدانی فعال در این رشته با وجود کمبود تجهیزات و امکانات یا امکانات فرسوده و عدم حمایت‌های کافی مالی، موفق به کسب عناوین و موفقیت‌های بسیاری شدند.

بار‌ها و بار‌ها در گفت‌و‌گو با قایق‌رانان استان این نام‌آوران از کمبود‌ها و فرسودگی تجهیزات قایق‌رانی در همدان گلایه داشتند و خواستار رسیدگی مسئولان مرتبط به این امر شدند.

اوایل سال رئیس هیئت قایق‌رانی همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه همدان از قطب‌های اصلی قایق‌رانی در کشور است، اظهار کرده بود که قایق‌رانان استان در سال‌های اخیر با جهش قابل توجهی خود را به صف مدعیان رساندند که کسب مدال‌ در مسابقات جهانی و آسیایی توسط این ورزشکاران گواهی بر این مدعاست.

محمد ضروری با اشاره به مشکلات مالی یاد‌آور شد: کمبود بودجه هیئت قایق‌رانی را مانند دیگر هیئت‌های استان با مشکل مواجه کرده که با حمایت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان کمی از این دغدغه‌ها کاسته شده است.

وی با تأکید بر اینکه نگاه مجموعه ورزش استان به رشته قایق‌رانی ویژه‌ است، افزود: با توجه به کسب افتخارات و مدال‌های متعدد در سطوح مختلف حمایت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان نسبت به این هیئت قابل توجه بوده است.

دبیر هیئت قایق‌رانی همدان نیز طی گفت‌و‌گویی با بیان اینکه این هیئت برای اعزام قایق‌رانان به لیگ نیاز به حمایت دارد تصریح کرد: برای ورود به لیگ و اعزام‌ها نیاز به حمایت به ویژه حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان داریم.

مهدی صمدی به تلاش برای جذب اسپانسر اشاره کرد و ادامه داد: هیئت قایق‌رانی استان با آگاهی از هزینه‌های سنگین لیگ به دنبال جذب یک حامی مالی بوده و هست که متأسفانه تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی بیان کرد: به منظور بهره‌برداری از استعداد‌های شناخته شده و پرورش یافته استان در رقابت‌های لیگ نیاز به هزینه است که این هیئت به تنهایی قادر به تأمین این هزینه‌ها نیست.

دبیر هیئت قایق‌رانی همدان با اشاره به فعالیت قایق‌رانان در سه شهرستان همدان، ملایر و کبودراهنگ یادآور شد: 180 ورزش‌کار سازمان‌یافته قایق‌رانی در سه شهرستان استان تمرینات خود را پیگیری می‌کنند.

وی تعداد مربیان و داوران فعال در استان را مطرح کرد و گفت: هم اکنون در بخش بانوان پنج مربی و چهار داور و در بخش آقایان نیز پنج مربی و چهار داور در استان فعالیت می‌کنند.

صمدی ادامه داد: به دلیل آغاز فصل سرما و یخ‌زدگی سد اکباتان هم اکنون تمرینات ورزش‌کاران در بخش بدن‌سازی و استخر پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه قایق‌رانی در سه شهرستان همدان، ملایر و کبودراهنگ فعال است، اظهار کرد: 180 ورزشکار سازمان‌یافته رشته قایق‌رانی در سه شهرستان استان تمرینات خود را پیگیری می‌کنند.

دبیر هیئت قایق‌رانی استان همدان افزود: هیئت قایق‌رانی همدان با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی سعی بر شناسایی و پرورش استعداد‌ها در استان دارد که تاکنون نیز در این خصوص موفق بوده است.

وی خاطر‌نشان کرد: امیدوارم با حضور علاقه‌مندان و حمایت از این رشته ورزشی در استان بیش از گذشته شاهد کسب موفقیت ورزش‌کاران فعال در قایق‌رانی استان باشیم.

با آغاز به کار مدیر‌کل جدید ورزش و جوانان همدان طی ماه‌های اخیر با وی در خصوص مشکل هیئت قایق‌رانی صحبت کردیم که اظهار کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان استان به منظور تأمین زیر‌ساخت‌های لازم در رشته‌های ورزشی تا حد امکان کمک می‌کند.

رسول منعم با بیان اینکه از کمبود امکانات و تجهیزات در هیئت قایق‌رانی آگاه است، گفت: از برنامه‌های پیش‌رو رفع نیاز‌های هیئت‌های ورزشی در زیر‌ساخت‌ها و تجهیزات در حد توان است.

وی با تأکید بر اینکه هیئت قایق‌رانی از هیئت‌های ورزشی است که برای کمک مالی در اولویت قرار دارد، افزود: طی جلسه‌ای مقرر شد تا پایان امسال 20 میلیون تومان از فدراسیون و 10 میلیون تومان نیز از استان برای تأمین تجهیزات قایق‌رانی استان اعتبار فراهم شود.

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان همدان خاطر‌نشان کرد: امیدواریم با اختصاص این اعتبار بخشی از مشکلات هیئت قایق‌رانی در خصوص تأمین تجهیزات رفع شود.

وی با بیان اینکه قایق‌رانی از رشته‌های ورزشی موفق در استان است یاد‌آور شد: در صورت حضور اسپانسر و حمایت‌های لازم تیم‌های موفقی از استان در دو بخش آقایان و بانوان در قایق‌رانی خواهیم داشت.

قایق‌رانی همدان در بخش آقایان، ورزش‌کاران مطرحی همچون محمد ولدی، امیرحسین قراگوزلو، ایمان مخملی، مصطفی نوری، یاسین قمری، دانیال آقابزرگی، فرامرز ورمرزیار، کیانوش سفته‌گوش، حسن صمدی و علی الماسی دارد و در بخش بانوان نیز متینه نوری، مهسا بیگدلی، عارفه علی‌مرادی، پریسا مجنونی، هیوا افضلی،‌ آرزو حکیمی و نرگس خدابنده‌لویی فعالیت دارند.

لازم به یاد‌آوری است آرزو حکیمی یکی از بانوان موفق همدانی در قایق‌رانی در المپیک 2012 لندن حضور داشته و در رقابت‌های آسیایی تهران در سال 90 نیز عناوین متعددی را کسب کرد و درخشش چشم‌گیر بعدی او کسب مدال برنز در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون بوده است.

هیئت قایق‌رانی همدان هزینه‌های بسیاری در شناسایی و پرورش استعداد‌ها در این رشته کرده و به طور حتم اهداف بزرگی را نیز از این سرمایه‌گذاری در نظر داشته که اینک با وجود کمبود بودجه و نبود حمایت‌های کافی این اهداف تحت‌ شعاع قرار گرفته است.

مسئولان مربوطه باید بدانند با توجه به نتایج و موفقیت‌ها کسب شده در رشته قایق‌رانی سرمایه‌گذاری و حمایت مالی در این بخش به پیشرفت و رشد قایق‌رانی استان کمک قابل توجهی کرده و ورزش‌کاران فعال در این رشته در صورت تأمین مالی و با وجود یک تیم استانی افتخارات دیگری را در ورزش استان رقم خواهند زد.

استان همدان از لحاظ وجود اسپانسر در ورزش بسیار ضعیف است که این موضوع با وجود تلاش مسئولان هیئت‌های ورزشی تاکنون به جایی نرسیده و به جز چند رشته خاص حامیان راضی به حضور در صحنه‌های ورزشی به ویژه در بخش بانوان نمی‌شوند که این امر آسیب‌های بسیاری را به ورزش استان وارد می‌کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار