رئیس اداره حفاظت ریگان خبر داد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ریگان گفت: طرح کانون حامیان محیط زیست در راستای حفاظت و نگهداری حیوانات وحش برای نخستین‌ بار در این شهرستان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۵۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱ 05 January 2016

محمد سعادت‌نژاد امروز در ریگان از اجرای طرح کانون حامیان محیط زیست در راستای حفاظت و نگهداری حیوانات وحش برای نخستین‌ بار در شرق استان کرمان در این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ریگان بیان کرد: این طرح به منظور حفاظت و نگهداری از حیوانات منحصر‌به‌فرد در شهرستان ریگان اجرایی شد و برای نمونه در روستای کوهشاه ریگان، یک رأس کل‌بز توسط یکی از حامیان محیط زیست به 30 رأس افزایش یافته است.

سعادت‌نژاد با اشاره به فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته در این مناطق و به‌ثمر نشستن فعالیت‌های کانون حامیان محیط زیست گفت: این اقدام بزرگ در این شهرستان به دست افراد سرشناس منطقه و سران طوایف با نظارت محیط زیست شهرستان اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: این طرح در تمام روستاهای شهرستان و مناطق کوهستانی و عشایری ریگان اجرایی و 10 نفر مرد در این طرح مشارکت داده می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ریگان بیان داشت: اجرای این طرح که با نظارت محیط زیست شهرستان اجرایی می‌شود بر حفظ گونه‌های حیوانی تأثیر مهمی دارد.

سعادت‌نژاد از افزایش همیاران محیط زیست در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بیش از 80 نفر همیار محیط زیست در این شهرستان داریم.

وی گفت: با اقدام بی‌نظیر حامیان محیط زیست دو نفر متخلف که اقدام به شکار آهوی جبیر در منطقه کردند، شناسایی و تحویل مقامات قضایی شهرستان شدند.

رئیس اداره محیط زیست ریگان یادآور شد: با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و جریمه‌های افراد متخلف از ورود شکارچیان به این شهرستان جلوگیری شده و کاهش یافته است.

سعادت‌نژاد از اجرای طرح کانون حامیان محیط زیست به‌زودی در منطقه زفتک و توابع آن خبر داد و خاطرنشان کرد: ریگان یکی از زیستگاه‌های منحصر‌به‌فرد در استان است که مردم باید در حفظ این گونه‌ها کوشا باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار