کد خبر: ۱۵۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 02 January 2016
حسین علی حسین آبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز و فردا در تمام مناطق سیستان و بلوچستان به ویژه نیمه شمالی شاهد وزش باد شدید خواهیم بود به طوری که حداکثر سرعت وزش باد به 70 کیلومتر بر ساعت می رسد.
وی ادامه داد: در این مدت علاوه بر افزایش دما، در برخی نقاط به ویژه جاده زاهدان -نصرت آباد- بم، خاش-میرجاوه و بزمان- بم پدیده گرد و خاک سبب کاهش دید و اختلال در تردد جاده ای خواهد شد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین با ورود سامانه بارش زا به استان امروز در نیمه شمالی و فردا تا روز دوشنبه در سایر نقاط شاهد بارندگی خواهیم بود.
حسین آبادی افزود: با ورود این سامانه، بارش ها به صورت رگباری در برخی نقاط همراه با رعد و برق شدید است که در نتیجه احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن برخی مسیل ها وجود دارد.
وی تصریح کرد: همچنین روز یکشنبه در ارتفاعات تفتان بارش برف پیش بینی می شود و به دلیل وزش باد شدید احتمال کولاک نیز در منطقه وجود دارد.
وی با بیان اینکه بارندگی ها تا ظهر دوشنبه ادامه دارد گفت: از اواخر دوشنبه این سامانه از استان خارج و کاهش محسوس پنج تا 12 درجه ای برای نیمه شمالی استان پیش بینی می شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین پدیده مه غلیظ شبانه برای نیمه شمالی در روز سه شنبه انتظار می رود و دریای عمان از امروز تا روز چهارشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.
حسین آبادی خاطر نشان کرد: سراوان در شبانه روز گذشته با حداقل پنج درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و زرآباد با حداکثر 31 درجه بالای صفر گرمترین شهرهای سیستان و بلوچستان بودند.
استان سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی 17 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار رو به روست که بعضا سبب کاهش دید و آلودگی هوا حتی تا بیش از 20 برابر حد استاندارد می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار