کد خبر: ۱۵۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 23 December 2015
"هوالحکیم"
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مناسبت ایام بزرگداشت مقام دانشجو
سمّ مهلک حرکت علمى این است که دانشگاه‌ها تبدیل بشوند به باشگاه‌هاى سیاسى؛ کارى که در یک دوره‌اى انجام گرفت. این به‌معناى نفى حرکت سیاسى در بین دانشجویان دانشگاه‌ها نیست؛ بنده همیشه مدافع و منادى کار سیاسى دانشجوها و دانشگاهیان بوده‌ام و هستم - الان هم معتقدم - منتها نگاه سیاسى، مَشرب سیاسى، فهم سیاسى و فعّالیّت سیاسى داشتن، یک حرف است و دانشگاه را و کلاس درس را و محیط علمى را جولانگاه کار سیاسى قرار دادن، یک حرف دیگرى است؛ اینها با همدیگر تفاوت دارد...
بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اساتید دانشگاه ها - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱

امروز در فضای پر التهاب جهان، با توجه به کشتار های فجیع و ظالمانه مسلمانان و شیعیان در کشورهای مختلف، و همچنین جدی تر شدن مبارزه با گروه های تروریستی در جبهه های مختلف، لزوم انسجام و اتحاد ملی برای مقابله با این چالش های خطرناک، بیش از پیش احساس میگردد. در این میان، دانشگاه به عنوان سنگر اصلی تولید علم و فناوری، به عنوان یکی از مهمترین مولفه های قدرت، وظیفه ای بسیار حساس و حیاتی دارد که در صورت دور شدن از آن، کشور با مخاطرات جدی بسیاری روبرو خواهد شد. یکی از مهمترین عواملی که میتواند دانشگاه را از این رسالت مهم دور نماید، سیاست زدگی عنان گسیخته است. رهبر معظم انقلاب بارها در قالب های مختلف، نسبت به تبدیل دانشگاه ها به باشگاه جریان های سیاسی و تأثیر خطرناک آن بر حرکت علمی کشور هشدار داده اند و توجه به این مهم، به خصوص در فضای کنونی کشور و پیش رو بودن دو انتخابات مهم، بیش از پیش لازم به نظر می رسد.  اما متأسفانه مدتیست که شاهد التهاب آفرینی و تنش زایی برخی جریان ها و گروه ها در فضای دانشگاهی کشور هستیم که در گذشته نیز بارها با اعمال نسنجیده خود آب به آسیاب دشمنان قسم خورده این ملت ریخته اند و خسارات جبران ناپذیری را برای کشور و مردم به بار آورده اند. این دست اقدامات نابخردانه این بار به شکل مجموعه ای از پیش طراحی شده و مشابه، به صورت هماهنگ در سراسر کشور آغاز شده و متأسفانه برخی تشکل های دانشجویی هم،  آگاهانه یا ناآگاهانه در میدان بازی این گروه ها قرار گرفته اند.
برای نمونه متأسفانه در روزهای گذشته شاهد بودیم که برنامه به اصطلاح بزرگداشت روز دانشجو، که قرار بود یاد و خاطره دانشجویان شهید مبارزه با استکبار را گرامی بدارد، عملاً به میتینگ سیاسی و جولانگاه جریانی خاص تبدیل شده و بارها تخطی آشکار از قانون صورت گرفت.

تأسف بار تر حضور مسئولانی بود که با وجود عبور وقیحانه برگزار کنندگان و میهمان برنامه از خطوط قرمز نظام و توهین بی شرمانه به ساحت مبارک حضرت ولی عصر - عجل ا... تعالی فرجه الشریف - و هتاکی آشکار عده ای به جایگاه رفیع ولایت فقیه، هیچ عکس العملی نشان ندادند. این حضور منفعلانه مسئولین و معاونین دانشگاه که وظیفه صیانت از اصول حقه نظام، جایگاه ولایت فقهاهت و قانون رسمی کشور را دارند تأسف و البته تعجب دلسوزان این آب و خاک را، که هر روز با خون پاک شهدای جوان بسیجی در جبهه های عراق و سوریه حفظ میگردد، برانگیخت و لزوم فعالیت نهاد های حراستی را در  دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی که تا کنون به نحو قابل قبولی صورت گرفته، جدی تر نمود.
در برنامه مشابه دیگری ایندست رفتارهای اختلاف افکنانه کار را به جایی رساند که گروه های جدایی طلب که مدتی بود با هوشیاری مردم آگاه، به انزوا و سکوت کشیده شده بودند، فرصت ایجاد شده را مغتنم شمرده و بار دیگر به خود اجازه دهند که علیه وحدت ملت بزرگ ایران که همانا بزرگترین سرمایه کشور است، اراجیف همیشگی خود را تکرار کرده و امنیت ملی را به خطر بیندازند. اختلاف سلیقه در گفتمان و روش و تضارب آرا از عوامل رشد و پیشرفت یک کشور است اما توهین به آرمان ها و اصول و تخطی از قانون و ایندست رفتارهای تزریق شده از بیرون دانشگاه میتواند به این شکل بستر را برای عرض اندام دشمنان ملت فراهم کرده و ناخواسته امنیت کشور را به خطر بیندازد.
در انتها توصیه دوستانه و برادرانه ما به دولت و رئیس جمهور محترم و منتخب و البته مسئولین محترم استان و دانشگاه این است که فارغ از فضای سیاسی شکل گرفته در کشور، با هوشیاری نسبت به گروه هایی که تلاش دارند جریان اعتدال گرایی را زاده تفکر اصلاحات معرفی کرده و با تنزل دادن آن از سطح گفتمان به روش، آن را مصادره نمایند؛ به تکلیف شرعی و وظیفه قانونی خود همچون گذشته عمل کرده و در میدانی که این دشمنان داخلی اعم از جاهل و معاند تعریف مینمایند، بازی نکنند و تاریخ گواهی میدهد که انتهای ایندست بازی ها جز شکست و نابودی قطعی برای بازیگران و البته بازیگردانانشان، دست آورد دیگری نخواهند داشت، چرا که فرمود:
 ذٰلِكَ بِأَنَّهُمُ اِتَّبَعُوا مٰا أَسْخَطَ اَللّٰهَ وَ كَرِهُوا رِضْوٰانَهُ فَأَحْبَطَ أَعْمٰالَهُم     محمد .28
والسلام علیکم و علی عبادا... الصالحین.

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار