کد خبر: ۱۴۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 11 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

‌رئیس شورای شهرستان رشت با اشاره به اینکه بازار رشت مثل انبار باروت است، گفت: اگر بازار رشت آتش بگیرد، خاموش کردن آتش در این بازار بسیار مشکل است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، اسماعیل حاجی‌پور در درشصت و نهمین نشست کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر رشت گفت: حرف در ارتباط با خدمات آتش نشانی زیاد است و برای مسائل و مشکلاتی که در این جلسات مطرح می‌شود باید این موضوعات را به شکل طرح به داخل شورا ببریم و مصوب کنیم تا به نتیجه‌ برسیم و خواهش من این است که به گونه‌ای رفتار شود که اثرگذاری این صحبت‌ها خودش را نشان دهد.

‌وی بر اهمیت ایمن سازی در بازار رشت تاکید کرد و افزود: هنوز راه حلی برای بازار رشت که اگر یک روز آتش بگیرد، ارائه نکرده‌ایم، بازار رشت مثل انبار باروت است. اگر آتش بگیرد خاموش کردن آتش در بازار بسیار مشکل بوده و تا آتش‌نشانی خود را به بازار برساند، مغازه‌ها نابود می‌شوند.

حاجی‌پور متذکر شد: مطئمن باشید اگر بازار آتش بگیرد، ماشین‌های آتش‌نشانی مشکل بتوانند خود را به کانون حادثه برسانند و این امر را باید حتی اگر به صورت تکلیف هم شده به بازاریان نشان داد تا هر چه سریعتر برای حفظ بازار وارد عمل شوند.

وی تاکید کرد: باید به پرداخت‌های مربوط به‌آتش نشانان و سازمان آتش‌نشانی که ارتش دفاعی شهر است، توجه شود.

این عضو شورا متذکرشد: مگر می‌شود یک ماه بگذرد و هنوز آتش نشان حقوقش را دریافت نکنند؟ یک ماه آتش نشان ما حقوق نمی‌گیرد، چگونه باید زندگی خود را گذران کند؟ مگر اینها چقدر سرمایه دارند که بتوانند زندگی خود را تامین کنند؟ به هر حال این افراد در کنار کار زندگی هم باید بکنند و بایستی این هزینه‌ها را تحمل کنند. خواهش من این است که ما در برگزاری این جلسات جدی باشیم و در این جلسات تنها به صحبت اکتفا نکنیم و صورتجلسات به شهردار از طریق نامه ابلاغ شود.

فاطمه شیرزاد رئیس کمسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت نیز در این جلسه بر نوسازی و بهسازی ناوگان و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و حل مشکلات دست ‌اندرکاران و کارکنان این سازمان برای دستیابی به شهری ایمن و سالم تاکید کرد و افزود: آتش‌نشانی و در مجموع آتش‌نشانان زحمات فراوانی برای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان می‌کشند، اما متاسفانه هنوز ما نتوانسته‌ایم این شغل را به عنوان یکی از مشاغل سخت و زیان‌آور بشناسانیم و از مزایای آن برای پرسنل زحمتکش این سازمان بهره بگیریم‌.

وی در این راستا خواستار تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه نمایندگان استان و شهر رشت برای تحقق این مهم شد.

شیرزاد با اشاره به آسیب‌دیدگی یکی از آتش نشانان ایستگاه شماره‌ی ۱۰ در هفته‌ی گذشته و ابراز همدردی با وی و خانواده‌اش، تلاش‌های امین قاسمی‌پور یکی از ورزشکاران و آتش‌نشانان سختکوش رشت را ستود و انتصاب وی به عنوان رئیس هیات بوکس استان گیلان را تبریک گفت و اضافه کرد: خدا را شکر نیروهای توانمند و کارآمدی در سازمان آتش نشانی فعالیت می‌کنند که هر یک در زمینه‌ای برجسته و فعال هستند.

وی از نمونه‌های موفق این سازمان به فعالیت و موفقیت روابط عمومی آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: این روابط عمومی بیشترین تولید اخبار را در حوزه‌ سازمان های مربوطه به دست آورده‌ است و تولید اخبار آن از خود مرکز هم پیش‌تر رفته و این موضوع را باید به وی و همکارانشان تبریک بگوییم.

شیرزاد همچنین تاکید کرد: تنها راه کاهش حوادث و خطرات فرهنگ سازی برای رعایت اصول ایمنی شهروندان است و مشارکت شهروندان برای اجرای طرح‌های ایمن‌سازی، شعار این سازمان (شهر ایمن) را تضمین خواهد کرد و ان‌شاء‌الله ‌بتوانیم با برنامه‌ریزی درست به آن دست یابیم.

فاطمه شیرزاد یادآور شد: اعضای شورا همه در زمینه‌ پرداخت حق و حقوق پرسنل شهرداری، کارکنان و پاکبانان دغدغه دارند و‌ امیدواریم این موضوع در شهرداری جدی گرفته شود و همه باید در کنار شهردار باشند و این موارد را پیگیری کنند.

شیرزاد در زمینه‌ رعایت اصول ایمنی ساختمان ها نیز تاکید کرد: طرح ایمنی ساختمان‌ها بایستی به وسیله‌ سازمان آتش نشانی تهیه شده و این طرح باید توسط سازمان آتش نشانی هر چه زودتر به کمیسیون ارائه شود و ما در کمیسیون بررسی و تصویب کنیم و به صحن علنی شورا ارائه ‌کنیم.

تعاونی مسکن و مصرف شهرداری باید تقویت و حمایت شود

مظفر نیکومنش نیز در این جلسه با تشکر از پرسنل و کارکنان سازمان آتش نشانی گفت: سازمان آتش نشانی تنها سازمانی است که در کوتاهترین زمان ممکن خدمات بهینه به شهروندان ارائه دهد.

‌وی ادامه داد: ما بایستی امتیازات تشویقی برای کارکنان آتش نشانی داشته باشیم، مثلاً درصدی از جذب نیرو را برای جذب فرزندان و یا اقوام آتش نشانان اختصاص دهیم، هر چند که این موضوع را در صحن علنی هم مطرح کرده‌ام‌.

‌نیکومنش اضافه کرد: مساله‌ی سختی کار آتش نشانان هم بایستی به گونه‌ای باشد که از طریق نامه به نمایندگان انتقال داده شود.

وی خاطر‌نشان کرد: بسیاری از کارکنان و پرسنل شهرداری از نظر مسکن و معیشت دچار مشکل هستند و به نظر من تعاونی مسکن و مصرف شهرداری باید تقویت و حمایت شود تا در این بخش‌ها خدماتی بهتر ارائه دهد.

نیکومنش متذکر شد: همچنین ساختمان‌هایی که ساخته می‌شود، نظر کارشناسی آتش نشانی را اخذ نمی‌کنند تا پیش‌بینی‌های لازم برای رفع مشکلات حوادث از جمله پله‌ی اضطراری، شیر آتش نشانی و... در نظر گرفته شود که استدعا می‌کنم این موضوع از طریق مصوبه به شهرداری ابلاغ شود تا شهرداری به مرحله‌ی اجرا بگذارد.

مهندس داریوش رحمتی معاون اداری مالی شهرداری رشت هم با اشاره به اینکه این دغدغه‌ی مهم که در اعضای شورا وجود دارد برای ما محترم است، گفت: با توجه به شبه نظامی بودن آتش نشانی باید تحقق اعتبارات و درآمد صورت گیرد تا جوابگوی نیازهای این عزیزان باشیم.

وی ادامه داد: اینگونه نیست که ما هم توجه به این مساله نداشته باشیم، اما باید تحقق درآمد صورت بگیرد تا بودجه‌ی عمرانی و جاری پرداخت شودف من قائل به این هستم که اول سازمان‌های شهرداری بودجه و مطالبات خود را بگیرند و بعد به ستاد مرکزی برسیم.

‌رحمتی تاکید کرد: با تحقق درآمدی ۴۲ درصدی‌، پروژه‌های عمرانی هم باید با سرعتی که مد نظر اعضای شورا است پیش برود، اما نیازمند بررسی است ‌که آیا نیاز به جابه‌جایی کدها است تا این فعالیت‌های عمرانی با همین سرعت پیش برود؟ با توجه به اینکه تحقق بودجه تاکنون ۴۲ درصدی بوده و بسیاری از مناطق شهر تبدیل به کارگاه عمرانی شده است، آیا بودجه‌ جاری و پرداختی‌ها نیز به ترتیب‌ با حداقل تغییرات پیش می‌رود؟

به گزارش ایسنا، در جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت‌، امیری مدیر مالی شهرداری رشت و حق‌بین رئیس گروه برنامه‌ریزی و بودجه‌ی شهرداری، توضیحاتی در زمینه‌  مطالبات و پرداختی‌های مربوط به پرسنل آتش نشانی ارائه دادند و قول همکاری و مساعدت در زمینه‌ حل مسائل گفته شده را مطرح کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار