مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال تاکنون یک‌هزار و 400 کارت هوشمند برای معلولان استان چهارمحال و بختیاری صادر شده است.
کد خبر: ۱۴۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 07 December 2015

محمد میرزایی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون یک‌هزار و 400 کارت هوشمند برای معلولان استان چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

وی افزود: درجه معلولیت در سه رده خفیف، شدید و خیلی شدید و نیز انواع معلولیت‌ها و دو زبانه بودن در کارت هوشمند معلولان مشخص شده است.

میرزایی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مرکز روزانه سالمندان لردگان با 50 نفر ظرفیت همزمان با روز معلولان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان چهارمحال و بختیاری 11 مرکز نگهداری روزانه فعال در حال فعالیت هستند بیان کرد: در این مراکز بیش ‌از 760 سالمند خدمات آموزشی و درمانی دریافت می‌کنند.

میرزایی از راه‌اندازی دو مرکز سالمندان جدید در شهرستان‌های اردل و کوهرنگ خبر داد و گفت: هم اکنون سه مرکز شبانه‌روزی سالمندان در شهرستان‌های شهرکرد و بروجن از 175 سالمند نگهداری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سالانه 300 تا 350 نفر از معلولان استان از خدمات ارتوپدی سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند خاطرنشان کرد: تفاهمنامه‌ای برای ارائه خدمات ارتوپدی به معلولان با هلال‌احمر منعقد شده است که طی آن 60 درصد از هزینه این خدمات توسط بهزیستی و 40 درصد آن را مددجو پرداخت می‌کند.

 میرزایی ادامه داد: تاکنون 32 هزار معلول در استان شناسایی شده است که از این تعداد 25 هزار و 113نفر از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند و مابقی پشت نوبت هستند.

این مسئول تصریح کرد: طرح سی بی آر با هدف توان‌بخشی مبتنی بر جامعه در 9 شهرستان استان فعال است که 200 نفر تسهیل‌گر مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 817 نفر از خدمات کمیسیون پزشکی برخوردار شده‌اند گفت: این کمیسیون برای تعیین نوع و شدت معلولیت افراد توان‌خواه است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح پی کا یو خبر داد و گفت: با اجرای این طرح که به منظور شناسایی بیماری و ناهنجاری‌های ارثی در نوزادان تازه متولد شده انجام می‌شود تاکنون 25 نوزاد دارای این بیماری در استان شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه 2 میلیارد ریال به کمک هزینه دانش‌آموزان زیرپوشش تخصیص یافته است ادامه داد: هم اکنون دانش‌آموزان برخوردار از این طرح 3 هزار و 161 نفر هستند.

میرزایی از راه‌اندازی سه مرکز ارائه خدمات در استان خبر داد و گفت: از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان کاشت حلزون برای ناشنوایان زیر 14 سال است.

وی ادامه داد: کاشت حلزون هزینه‌های بسیار بالایی برای ناشنوایان داشت و هم اکنون به هر نفر 400 میلیون ریال داده می‌شود و تاکنون 800 میلیون ریال صرف این طرح شده است.

این مسئول از راه‌اندازی سه مرکز خانواده و کودک ناشنوا، اوتیسم و معلولان جسمی حرکتی در استان خبر داد و گفت: طرح غربالگری کودکان اوتیسم در مناطق روستایی اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: بیمه تامین اجتماعی 215 خانواده توان‌خواه روستایی انجام می‌شود که پس از 9 سال مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی می‌شوند.

میرزایی از سهمیه سه درصدی استخدامی‌ها برای معلولان در دستگاه‌های مختلف خبر داد و گفت: تلاش می‌شود کارگاه‌هایی برای فروش صنایع دستی معلولان در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه استان در هنر درمانی برتر است بیان کرد: 22 نمایشنامه بازخوانی و انتخاب شد و اولین کتاب نمایشنامه نویسی معلولین مربوط به استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار