استاندار ایلام دیپلماسی مرزبانان در رفع مشکلات اربعین امسال را ستودنی اعلام کرد و گفت: فعالیت مرزبانان در راستای برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین جهادگونه و ایثارگرانه است.
کد خبر: ۱۴۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰ 07 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، استاندار ایلام دیپلماسی مرزبانان در رفع مشکلات اربعین امسال را ستودنی اعلام کرد و گفت: فعالیت مرزبانان در راستای برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین جهادگونه و ایثارگرانه است.
ایرنا از پایگاه خبری ستاد مرزبانی استان ایلام گزارش داد: محمدرضا مروارید در تشریح اقدامات این استان در راستای ایجاد تمهیدات لازم برای مراسم اربعین اظهار کرد: برای اربعین امسال اقدامات گسترده ای با همکاری نیروی انتظامی و مرزبانی انجام شد و تقریبا در همه موارد بیش از سه برابر ظرفیت زیرساخت ها را افزایش دادیم.
وی با اشاره به چهار محور اصلی تردد در استان افزود: 2 جاده از سمت ملکشاهی و ایلام به مهران ختم می شود و تلاش می شود برای اربعین سال آینده جاده ایلام به مهران را چهار بانده کنیم.
استاندار ایلام ادامه داد: با توجه به افزایش سالانه زائران اربعین حسینی و عدم تناسب زیر ساخت های پایانه مهران با حجم زیاد زائران، مقرر شده که یک پایانه بزرگ با نام پایانه اربعین را در کنار این پایانه، ویژه ایام اربعین احداث شود.
مروارید با اشاره به فعالیت مطلوب مرزبانان در برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی تاکید کرد: فعالیت مرزبانان در این آیین جهادی و ایثارگرانه است و علاوه بر انجام موفق وظایف خود، یاور برخی دیگر از ارگان ها در انجام وظایفشان بودند.

*** دیدارهای دیپلماتیک مرزبانان نقش بسزایی در انجام خوب عملیات اربعین داشت
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با تقدیر از مرزبانان و تعامل خوب آنان با مرزبانان کشور عراق گفت: دیدارهای دیپلماتیک مرزبانان نقش بسزایی در انجام خوب عملیات اربعین داشت.
سرتیپ پاسدار محمد جواد زاده کمند افزود: همه پلیس های تخصصی در راستای امنیت و نظم زائرین اربعین اقدامات گسترده ای را انجام دادند و مرزبانی یکی از مجموعه هایی بود که با استفاده از تمام توان و امکانات خود به خوبی به انجام وظیفه پرداخت.
وی ادامه داد: مرزبانان با برگزاری چندین نشست با مرزبانان کشور عراق، هماهنگی و تعامل خوبی را داشتند که حاصل آن انجام خوب ماموریت اربعین امسال بود.
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا ابراز امیدواری کرد: با ادامه نشست های دیپلماتیک مرزی بازگشت زوار با سرعت انجام گیرد

*** خادمین امداد رسان و پزشکان مرزبانی در خدمت زائران حسینی از هیچ کوششی دریغ نمی کنند
معاون بهداد مرزبانی ناجا اظهار کرد: در راستای تدابیر فرماندهی مرزبانی ناجا و معاون بهداد ناجا از پنج روز قبل از مراسم اربعینی حسینی تا پنج روز بعد از این مراسم با اکیپ های ثابت و سیار مستقر در پایانه های مرزی مهران شلمچه و چذابه به زائران حسینی خدمات امدادی و پزشکی در حال انجام است.
دکتر بابک دهدشت حیدری افزود: امدادگران و پزشکان اعزامی مرزبانی در بخش های مختلفی از جمله بهداشت، امداد و درمان ارائه خدمت می نمایند.
وی افزود: در مرزهای مهران ،شلمچه و چذابه، خدمات پزشکی ،خدمات دندانپزشکی از جمله ترمیم و کشیدن دندان و آموزش های بهداشتی به زوار محترم ارائه می شود.
معاون بهداد مرزبانی یادآور شد: جهت آموزش زوار حسینی بروشورهایی در خصوص پیشگیری از بیماری ها به خصوص بیماری های گوارشی و تنفسی توزیع و نیز آموزشهای چهره به چهره نیز داده شده است.
حیدری تاکید کرد: در حال حاضر بهداد مرزبانی تنها اکیپ ناجا است که در صفر مرزی ارائه خدمت درمانی انجام می دهد و کلیه خدمات پزشکی و دندانپزشکی و دارویی که به زوار داده می شود کاملا رایگان است.
وی در خصوص شیوع بیماری واگیر در زائران نیز گفت: ما تا کنون هیچ گونه بیماری عفونی از جمله وبا که شایع شده بود در بین زائران نداشته ایم و بیشتر بیماری زائرین بیماریهای گوارشی و سرما خوردگی بوده است که طبیعی است.

***ویزیت رایگان و ارائه خدمات امدادی و مشاوره ای به زائرین اربعین حسینی در مهران
معاون بهداشت و درمان فرماندهی مرزبانی استان ایلام از ارائه خدمات امدادی،درمانی ،بهداشتی و مشاوره ای به زائران اربعین حسینی در طول مسیر تردد زوار وپایانه مرزی مهران خبر داد.
سرگرد پزشک امید داوودیان معاون بهداشت و درمان فرماندهی مرزبانی استان ایلام گفت: در راستای ارائه خدمات امدادی ،درمانی، بهداشتی ومشاوره ای به زائران اربعین حسینی معاونت بهداشت و درمان مرزبانی استان با برنامه ریزی و هماهنگی بامعاونت بهداشت ودرمان مرزبانی ناجا و به منظور رسیدگی به وضعیت سلامتی زائران و کارکنانی که مشغول خدمات رسانی می باشند یک تیم پزشکی در پایانه مرزی مهران مستقر کرده است تا در صورت وقوع حوادث اضطراری وارد عمل شوند.
وی افزود: در طول ایام اربعین حسینی خدمات امدادی،درمانی،بهداشتی و مشاوره ای چون شامل ویزیت رایگان، تحویل دارو، تهیه وتحویل کیف های بهداشتی، خدمات روانشناسی، مشاوره بهداشتی، تحویل بروشور و پمفلت های بهداشتی و ... به زائرین اربعین حسینی وکارکنان ارائه شده است.
معاون بهداشت و درمان مرزبانی استان ادامه داد: در راستای اقدامات پیشگیرانه و محافظتی و نیز درجهت جلوگیری از شیوع بیماری های بومی و فصلی این معاونت اقدام به اجرای طرح واکسیناسیون آنفلوانزای فصلی در بین کارکنان مرزبانی استان کرده است

***برپایی ایستگاه صلواتی هنگ مرزی دهلران جهت خدمت رسانی به زائران
فرمانده هنگ مرزی دهلران از برپایی ایستگاه صلواتی این یگان جهت خدمت رسانی به زائرین خبر داد.
سرهنگ احمد رضا حاتمی افزود: به منظور خدمات دهی به زائران عتبات عالیات ویژه مراسم اربعین حسینی کارکنان ستاد هنگ مرزی دهلران با جمع آوری نذورات خود اقدام به برپایی ایستکاه صلواتی نمودند.
وی تاکید کرد: کارکنان مرزبانی هر چند به جهت برقراری نظم و امنیت و تدابیر اتخاذی سعادت حضور در جمع زائرین اربعین در حرمین شریفین را نداشته اند اما با جمع آوری نذورات نقدی و غیرنقدی خویش اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی در نزدیکی ستاد هنگ و ورودی شهر جهت خدمت رسانی به زائران سیدالشهدا کردند./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار