تونی رفت
ظاهرا حضور تونی در ایران، برای سومین‌بار به پایان رسیده است و او که حضورش در تراکتورسازی هیچگاه به یک سال نرسیده برای سومین‌بار ایران را ترک می‌کند.
کد خبر: ۱۴۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 06 December 2015
به گزارش تابناک تبریز، مردانی چون حسین فرکی، غلامرضا باغ‌آبادی، احد شیخ‌لاری، امیر قلعه‌نویی و رسول خطیبی گزینه جایگزینی تونی هستند.

به مرور و بررسی این 5 نام می‌پردازیم:

1. رکورد تاریخی؛ حسین فرکی

اگر سرمربی تراکتورسازی شود و با این تیم قهرمانی به دست آورد به یک رکورد تاریخی در فوتبال ایران می‌رسد، او که با فولاد و سپاهان در 2 سال متوالی قهرمان لیگ شده می‌تواند در صورت قهرمانی با تراکتور صاحب 3 قهرمانی در 3 فصل متوالی با 3 تیم مختلف خواهد شد.
فرکی متولد دوم فروردین سال 1336 است. 58 سال و 260 روز سن دارد. تیم غالب او در دوران فوتبال پاس تهران بوده است. در جام جهانی 1978 به عنوان بازیکن و در جام جهانی 2006 به عنوان دستیار سرمربی در خدمت تیم ملی بوده است. در لیگ برتر سرمربی تیم‌های نفت تهران، فولاد و سپاهان بوده و در 2 سال اخیر با تیم‌های فولاد 92 در لیگ سیزدهم و سپاهان 93 در لیگ چهارم قهرمان بوده است. او سابقه مربیگری در تیم‌های تبریزی را ندارد.

2. بکن‌باوئر آذری!؛ غلامرضا باغ‌آبادی

مردی که پوست و گوشتش در فوتبال با ماشین‌سازی عجین است حالا گزینه بزرگترین رقیب سال‌های قدرت‌نمایی ماشین‌سازی یعنی تراکتورسازی شده است.
باغ‌آبادی متولد 5 خرداد 37 است و در حال حاضر  54 سال و 194 روز دارد. در دوران فوتبال تیم غالب او، ماشین‌سازی تبریز بوده است. یک مدافع میانی و لیبروی خوب بوده و آذری‌ها به او بکن‌باوئر تبریز می‌گفتند. در تیم سبزپوش  ماشین‌سازی تبریز یک اسطوره بود و در دوران مربیگری به جزو دستیاری در سایپا و تراکتورسازی تنها سرمربی ماشین‌سازی تبریز بوده است. باغ‌آبادی در مسابقات جام جواهرلعل‌نهروی سال 63 (فوریه 1985) برابر تیم‌های یوگسلاوی و شوروی بازیکن ثابت و مامور مهار سافت سوسیچ یوگسلاو و اولگ پروتاسف روس بود!پ

3. احد شیخ‌لاری؛ زبان‌ها

مربی خوبی که شهیدقندی را 10 سال قبل به لیگ‌برتر آورده و مس سونگون و رزقان را در 2 سال از لیگ 3 به لیگ یک رسانده در حالی گزینه هدایت تراکتور است که در تبریز او و سبک فوتبالش را بسیار دوست داشته و آذری‌ها او را «مارادونا»ی آذربایجان می‌خوانند.
احد شیخ‌لاری متولد 29 فروردین 39 است و 55 سال و 233 روز سن دارد، یاگودیچ در سال 57، وقتی سرمربی تیم‌ملی جوانان بود او را بهترین مهاجم آینده قاره معرفی کرد. در آخر فوتبال به پست دفاع آخر رفت و والسیلی گوجا اعلام کرد او برای تیم‌ملی سال 1370 از پنجعلی، شاهین بیانی، مارکار آقاجانیان و خاکپور بهتر است، تیم غالب او در دوران فوتبال تراکتورسازی بود و در دوران مربیگری 2 بار سرمربی تراکتورسازی شد و شهیدقندی را به لیگ‌برتر آورد اما او هم مثل مجید جهانپور از مردانی بود که تنها در لیگ‌های پایین‌تر موفق و فعال بود و البته وجه تشابه دیگرش با مجید جهانپور این بود که مثل همکار رشتی، در مقطعی مورد توجه مایلی‌کهن در امر هدایت تیم‌‌های ملی بوده است!

4. امیر قلعه‌نویی؛ بهترین مربی تاریخ آذری‌ها

در تبریز محبوب نیست و سال 90 با دلخوری از این تیم جدا شد اما بیلان عملکردش، او را موفق‌ترین مربی تاریخ تراکتورسازی در لیگ معرفی می‌کند. او که بارها با اتهام بهره از حاشیه‌ها تیمش را موفق کرده، این‌بار قربانی حاشیه‌ها شده و قهرمانی را به یک اشتباه داوری باخت.
قلعه‌نویی متولد اول آذر 42 در تهران است و 52 سال و 15 روز سن دارد، تیم غالب او در دوران بازی، استقلال بوده است. در لیگ‌برتر هدایت استقلال، سپاهان، تراکتورسازی، استقلال اهواز و ملوان را عهده‌دار بوده و کسب 5 قهرمانی در سال‌های 84، 87، 88، 89 و 91 او را پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ معرفی می‌کند. قلعه‌نویی در سال 90 برای تراکتورسازی از 34 بازی 66 امتیاز گرفت و اگر اشتباه داوری محسن ترکی در بازی این تیم برابر استقلال در آن سال موجب باخت میزبان قرمزپوش نمی‌شد او و تبریزی‌ها قهرمان مسابقات لیگ یازدهم حرفه‌ای بودند.

5. رسول خطیبی؛ در سودای بازگشت

مردی که در روز 10 خرداد 93 با تراکتورسازی قرارداد 3 ساله بست و روز 19 بهمن پارسال برکنار شد ظرف 10 ماه فرصت پس گرفتن جایگاهش از تونی اولیویرا دارد.
رسول خطیبی متولد 31 شهریور 57 است و در حال حاضر 37 سال و 75 روز سن دارد، علیرضا سن اندک، سرمربی تیم‌های تراکتورسازی، ماشین‌سازی، گسترش فولاد و سیاه جامگان بوده است. در دوران فوتبال بازیکن 12 تیم بوده و برای سپاهان بیشترین تعداد بازی را انجام داده است. او تیم گسترش فولاد را به لیگ‌برتر آورد و کانون مربیان ایران او را مربی برتر فصل 92 ـ 91 انتخاب کرد.

1. در بین 5 مربی فوق، فرکی و قلعه‌نویی سابقه قهرماین در لیگ را داشته‌اند.
2. از بین 5 مربی، تنها حسین فکری سابقه کار در تبریز را ندارد.
3. از بین 5 مربی، فرکی و قلعه‌نویی تبریزی نیستند.
4. رسول خطیبی در بین 5 نفر در کادرفنی هیچ کدام از تیم‌های ملی نبوده است.
5. هر 5 نفر در تیم‌ملی فوتبال بازی کرده‌اند.
6. حسین فرکی و رسول خطیبی سابقه بازی برای تیم‌ملی را در جام‌جهانی داشته‌اند.
7. بین 5 نفر، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم‌ملی فوتبال بوده‌اند.
8. رسول خطیبی مثل احد شیخ‌لاری برای تراکتورسازی بازی کرده‌اند.
9. خطیبی و قلعه‌نویی و شیخ‌لاری به عنوان سرمربی و باغ‌آبادی به عنوان دستیار، در تیم تراکتورسازی بازی کرده‌اند.
10. فرکی، قلعه‌نویی و رسول خطیبی سابقه بازی در تیم‌های خارج از کشور را دارند./ورزش 3
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :