رییس اداره بهزیستی مهریز گفت: محل تردد معلولان در شهر مناسب نیست و موجب مشکلاتی برای رفت و آمد آنها شده است .
کد خبر: ۱۳۹۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 03 December 2015
علیرضا علیزاده به مناسبت روز جهانی معلولان در گفت و گو با ایرنا افزود: مناسب سازی فضای شهر برای تردد و انجام امور اولیه برای معلولان باید توسط مسئولان جدی گرفته شود .
وی ادامه داد: کمیته مناسب سازی معابر شهری با همکاری فرمانداری و سایر اعضا در این شهرستان تشکیل می شود که امیدواریم با جدیت مصوبات آن برای خدمت به معلولان اجرایی شود .
رییس اداره بهزیستی مهریز گفت: مسکن و اشتغال از دیگر مشکلات معلولان است که باید مسئولان در بخش های مختلف با همکاری خیرین نسبت به رفع آنها اقدام کنند .
علیزاده خاطر نشان کرد: هم اکنون یک هزار و 230 معلول در مهریز در اداراه بهزیستی دارای پرونده هستند و 400 نفر آنها مستمری دریافت می کنند .
این مسئول گفت: در این شهرستان 11 مرکز برای ارائه خدمات مختلف به معلولان بصورت خصوصی و دولتی فعال هستند که طبق مقررات وظایف خود را انجام می دهند .
علیزاده افزود: دومین مرکز مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج بعد از میبد در شهرستان مهریز تشکیل شده که در سالجاری 400 مورد غربالگری ژنتیک صورت گرفته و همچنین 400 مورد مشاوره رایگاه به زوج های جوان ارائه شده است .
رییس اداره بهزیستی شهرستان مهریز خاطر نشان کرد: اکثریت معلولیت ها در مهریز بخاطر مسائل مادر زادی است و بعد از آن مربوط به حوادث مختلف است .
علیزاده گفت: پیگیری از معلولیت ها با برنامه های مشاوره و آموزشی جزو اولویت های این اداره در طول سال با همکاری مردم و مسئولان است .
مهریز با 50 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار