کد خبر: ۱۳۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶ 28 November 2015

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران در شهرداری‌های این استان تشکیل می‌شود، گفت: تا کنون این ستاد در 9 شهرداری استان البرز تشکیل شده است.

مهدی مهرور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درکرج،با اشاره به اینکه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان البرز، معاون خدمات شهری شهرداری کرج اعلام کرد تجهیزات امدادی و خدماتی این منطقه متناسب با جمعیت نیست، اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران در شهرداری‌های استان البرز تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه باید نیازهای استان البرز بر حسب جمعیت مورد بررسی قرار گیرد، افزود: طرح آمارگیری از تمامی دستگاه‌ها در بحث تجهیزات مقابله با بحران در البرز اجرایی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه تا کنون این ستاد در 9 شهرداری استان البرز تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: احکام این ستادها در اداره‌کل مدیریت بحران استانداری البرز در حال آماده شدن است.

وی با اشاره به اینکه این ستاد باید در 16 شهرداری استان تشکیل شود، تصریح کرد: یکی از ابزارهای مقابله با بحران، ستاد مدیریت بحران در شهرداری است که شهردار ریاست این ستاد را برعهده دارد و پیرامون این مسئله مهم با همکاری و مشارکت اعضا اقدامات مثبتی را انجام می‌دهد.

مهرور با تاکید بر اینکه در این ستاد 4 امر مهم پیش بینی، پیشگیری، آمادگی و مقابله مورد توجه قرار دارد، یادآور شد: کارگروه ایمنی، آتشانی‌نشانی و امداد و نجات یکی از کارگروه‌های تحت نظر و پوشش این ستاد در شهرداری‌ها است.

وی گفت: کارگروه تدفین یکی دیگر از کارگروه‌های مختص ستاد بحران شهرداری است که باید در مواقع لازم و اضطراری نسبت به انجام اقدامات در دستور کار خود به بهترین شیوه ممکن وارد عمل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه کنترل سیلاب‌های شهری یکی دیگر از امور حائز اهمیتی است که باید نسبت به رفع این معضل اهتمام داشت، افزود: یکی از دغدغه‌های ما کنترل سیلاب‌های شهری است.

وی با اشاره به اینکه سیلاب شهری باید مدیریت و شهرداری به طور جدی وارد این عرصه شود، اظهار داشت: باید نسبت به رفع این معضل و آبگرفتگی‌های معابر درون شهری کارگروه کنترل سیلاب‌های شهری ورود کند، طرح ارائه دهد و در بودجه شهرداری اعتبار لازم برای این مهم در نظر گرفته شود.

مهرور با تاکید بر اینکه کارگروه هشدار و اطلاع‌رسانی در این ستاد قرار دارد، افزود: باید برای رفع مشکلات شهری در حوزه مدیریت بحران اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار