جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام:
پیش‌بینی میشود اوج ورود زائران به مهران برای رفتن به عتبات عالیات روزهای پنجم و ششم آذرماه خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 24 November 2015

به گزارش تابناک ایلام، جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام پیش‌بینی کرد اوج ورود زائران به مهران برای رفتن به عتبات عالیات روزهای پنجم و ششم آذرماه خواهد بود.

«حسین کلانتری» در جلسه ستاد قرارگاه اربعین ایلام اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود روزبه‌روز به این تعداد افزوده شود به طوری که ظرف امروز و فردا روزانه شاهد خروج 40 هزار نفر باشیم.

وی افزود: با توجه به رعایت نظم و انضباط توسط زائران و داشتن گذرنامه و اخذ روادید ورود به عراق، شرایط بسیار خوبی در تردد زائران از مرز مهران وجود دارد و در سایه تلاش مسئولان و دست‌اندرکاران، امنیت کامل در این نقطه مرزی برقرار است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام از زائرانی که قصد شرکت در آئین‌های اربعین را دارند خواست نسبت به اخذ ویزا از شهرهای خود یا شهرهای هم‌جوار که دفاتر نمایندگی کنسولی عراق در آن‌ها دائر است، اقدام کنند.

کلانتری خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریتی استان ایلام تمام توان خود را بکار گرفته تا زمینه رفاه حال زائران و رفع نواقص و مشکلات سال گذشته را فراهم کند ضمن این‌که تاکنون مشکل خاصی در تردد زائران و ارائه خدمات به آن‌ها نداشته‌ایم.

وی از کمک جمهوری اسلامی به طرف عراقی برای تجهیز مرز زرباطیه خبر داد و گفت: 50 درصد گیت‌های این مرز آمده شده و تا عصر امروز نیز 50 درصد باقی‌مانده راه‌اندازی می‌شوند تا در بخش ورود زائران به عراق تناسبی با حجم خروجی‌ها ایجاد شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: 1000 دستگاه اتوبوس ایرانی نیز از مرز زرباطیه تا شهر کوت عراق و سایر استان‌های این کشور به‌منظور انتقال زائران در نظر گرفته شده که به‌تدریج این اتوبوس‌ها در حال خروج از مرز و ارائه خدمات حمل و نقل به زائران در آنسوی مرزها هستند.

کلانتری با اشاره به جلوگیری از تردد خودروهای شخصی از پل زائر به سمت پایانه مرزی مهران گفت: زائران باید خودروهای خود را در پارکینگ‌های در نظر گرفته شده پارک کنند و از 500 دستگاه اتوبوسی که برای انتقال آن‌ها از پارکینگ‌ها به پایانه مرزی پیش‌بینی شده برای عزیمت به پایانه استفاده کنند.

وی پیش‌بینی کرد اوج ورود زائران به مهران در روزهای پنجم و ششم آذرماه باشد و ابراز امیدواری کرد در سایه همراهی و همکاری مردم و تلاش همه ارگان‌ها عزیمت زائران به عراق در کمال سلامت و امنیت انجام شود.

مرز بین‌المللی مهران مرز کانون اصلی تردد زائر و صادرات کالا ایرانی به کشور عراق است، شمار زیادی از زائران اربعین حسینی برای شرکت در آئین‌های ویژه این روز از طریق این مرز به عراق عزیمت می‌کنند.

پارسال در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد کردند پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان تا دو میلیون زائر افزایش یابد./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار