بسته خبری ویژه اربعین حسینی (2)
"بسته خبری اربعین حسینی" بسته ای است که تابناک خوزستان برای اطلاع رسانی آخرین اقدامات، مشکلات، آمار زائران و وضعیت جوی مسیرهای تردد عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) متشر می کند.
کد خبر: ۱۳۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 19 November 2015
ناصر حویزاوی مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان در خصوص آخرین آمار زائران ایرانی وارد شده به کشور عراق از مرزهای خوزستان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) گفت: تاکنون آمار دقیق و کامل تعداد زائرانی که از مرز عبور کرده اند از سوی مرزبانی ناجا به ما اعلام نشده است.

وی افزود: طبق آخرین آمار اعلام شده، تنها در مدت صبح تا ظهر امروز و فقط از طریق مرز خرمشهر، 16 هزار نفر برای خروج از مرز اقدام کرده اند.

مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان ضمن تکذیب شایعات مطرح شده مبنی بر حذف ویزا کشور عراق گفت: باتوجه به تاکیدات وزیر کشور، هم طرف ایرانی و هم طرف عراقی بر لازم بودن ویزا برای ورود به کشور عراق تاکید دارند.



وزیر کشور در سفر به شلمچه: همراه داشتن گذرنامه و ویزا ضروری است

عبدالرضا رحمانی فضلی امروز (28 آبان ماه) به منظور بازدید و اطلاع از آخرین اقدامات و هماهنگی‌های ستاد اربعین در جهت پیش بینی تمهیدات و تسهیلات مورد نیاز و وضعیت مرز شلمچه و گذرگاه‌های تردد زائرین اربعین حسینی به خوزستان سفر کرده است.

وزیر کشور در این سفر با تاکید برلزوم به همراه داشتن گذرنامه و ویزا از سوی زائران اربعین افزود: ضروری است که کلیه زائران مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشند زیرا بدون مدارک قانونی، اجازه سفر به هیچ زائری داده نمی شود.

 رحمانی فضلی اظهار کرد: در این ایام زائران اربعین برنامه های سفر خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که بازگشت همه زائران همزمان نباشد تا با سهولت بیشتری از مرزها به کشور بازگردند. زائران اربعین در بازگشت از سفر عجله نکنند و به تدریج وارد کشور شوند تا امکان خدمات رسانی با سهولت و آسودگی در مرزها فراهم شود.

وی گفت: زائران اربعین حسینی به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق احترام گذاشته و قوانین هر دو کشور را رعایت کنند و در صورت بروز هر گونه مشکل در خاک عراق، از پلیس و ارگان های امدادی کشور عراق کمک بگیرند.

وزیر کشور گفت: برنامه و سیاست نظام اسلامی، برگزاری مردمی مراسم اربعین است و مسئولان، در کنار مردم زیر ساخت های مورد نیاز این مراسم را فراهم می‌کنند. (منبع: ایسنا)


ویزای اربعین حسینی تحت هیچ شرایطی برداشته نمی‌شود

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت که امروز به همراه وزیر کشور در شلمچه حاضر شد اظهار داشت: زائرانی که تاکنون ویزا دریافت نکردند نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند.

وی شایعه صدور ویزای رایگان و برداشته شدن روادید را تکذیب کرد و گفت: ویزای اربعین حسینی تحت هیچ شرایطی برداشته و لغو نمی‌شود، این امربر اساس خواسته دولت عراق است.

اوحدی از مهمان نوازی عشایر عرب خوزستان در مرز چذابه و شلمچه که برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی سنگ تمام گذاشته اند تشکر ویژه کرد.

به گزارش رهیاب وضعیت صدور ویزا در شهرهای خرمشهر و سوسنگرد و اهواز مناسب نیست مردم در سوسنگرد و خرمشهر بلاتکلیف هستند و ویزا برای آنها به کندی صادر می شود. (منبع: رهیاب)



آسمان خوزستان آرام و صاف خواهد بود

کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی استان خوزستان نیز در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان در خصوص شرایط جوی روزهای آینده در نوار مرزی استان گفت: از شب گذشته با خروج سامانه بارشی از استان خوزستان، پیش بینی می شود حداقل تا دو روز آینده آسمانی صاف همراه با وزش باد قابل ملاحظه در این مناطق حاکم شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار