رئیس محیط زیست لارستان از رفع تصرف بیش از ۱۲۰ هکتار از اراضی مناطق حفاظت شده این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰ 12 March 2015

به گزارش تابناک فارس به نقل از تسنیم؛خدانظر انصاری، یکی از مشکلات مناطق حفاظت شده را تخریب و تصرفات توسط برخی افراد بیان کرد و اظهار داشت: امسال بیش از 120 هکتار از مناطق تحت تصرف لارستان با حکم قضائی رفع تصرف شده است.

با بیان اینکه منطقه حفاظت شده «هرمود» لارستان با 207 هزار هکتار مساحت از مناطق حفاظت شده مهم کشور به شمار می‌رود اظهار داشت: مهم‌ترین گونه حفاظت شده در این منطقه «قوچ لارستان» است که گونه‌ای منحصربه‌فرد است و دارای شهرتی جهانی است.

انصاری با اشاره به سایر گونه‌هایی که در مناطق حفاظت شده لارستان زیست دارند افزود: آهوی جبیر، کَل و بُز، پلنگ، گربه کاراکال، گربه جنگلی، کفتار و غیره در لارستان زیست دارند.

وی با بیان اینکه انواع مختلفی از پرندگان بومی و مهاجر در سطح لارستان وجود دارد خاطرنشان کرد: از گونه‌های مهاجر منطقه لارستان می‌توان هوبره، دُرنا، پلیکان بال خاکستری و غیره نام برد که بیشتر به جهت زمستان گذرانی به این شهرستان مهاجرت می‌کنند.

رئیس محیط زیست لارستان در مورد پرندگان بومی این منطقه افزود: گونه‌هایی مثل کبک، باقرقره، انواع عقاب‌ها و غیره است که منطقه «هرمود» لارستان به لحاظ بهره‌مندی از گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان منطقه‌ای منحصر به فرد و حائز اهمیت است.

وی با ابراز تأسف از عدم مطالعه جامع درزمینه گونه‌های خزندگان در منطقه لارستان بیان کرد: براساس اطلاعات اولیه گونه‌هایی مانند تیر مار، بُزمچه و غیره در این خطه زیست دارند.

انصاری با بیان اینکه به لحاظ موقعیت جغرافیایی انواع مختلفی از گونه‌های گیاهی در منطقه لارستان رشد می‌کند تصریح کرد: در ارتفاعات بلند تا دشتهای شور مناطق حفاظت شده لارستان درختانی مانند بادام، بنه، قیط، کَنار، انار شیطان و غیره وجود دارد.

وی با اشاره به رویش گیاهان داروئی بسیار مفید در منطقه لارستان عنوان کرد: گیاهان داروئی مثل آویشن، مرو تلخ، برویز، انغوزه و غیره رشد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار