رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران از برگزاری نخستین برنامه کتابخوانی در این کتابخانه خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ 18 November 2015
علی اصغر پورعزت رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران با استقبال از نشست های کتابخوان گفت: از نهاد کتابخانه های عمومی می خواهم به ما در اجرای اولین برنامه کتابخوان دانشگاهی در دانشگاه تهران کمک کنند.

وی افزود: پس از اولین نشست تلاش می کنیم این نشست ها را در سایر دانشگاه های کشور نیز اجرا کنیم. 

پورعزت، در بخش دیگری به تولید کتاب های صوتی برای روشندلان اشاره کرد و گفت: استودیو رسانه را برای صوتی کردن کتاب های موجود با هدف توسعه دانش کتابخوانی بین روشندلان کشور افتتاح کردیم. 

وی افزود: اگرچه هدف اصلی این کار ایجاد تسهیلات برای دانشجویان روشندل است، افراد در گروه ها و اقشار دیگر نیز می توانند از این کتاب ها بهره ببرند.

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران نشست های کتابخوان را برای رسیدن به این هدف موثر دانست و گفت: برای صوتی کردن کتاب ها می توان از طرح نشست کتابخوانی و معرفی 10 دقیقه ای هر کتاب بهره برد؛ هر چند تصمیم داریم فراخور نیازهای جامعه همه کتاب های مورد نیاز افراد روشندل را صوتی کنیم. 

در همین حال محمدرضا مجیدی رئیس کتابخانه موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ستاد خبری نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: باید بدانیم توسعه کشور محقق نخواهد شد و آینده کشور تضمین نمی شود مگر اینکه کتاب را محور روابط اجتماعی و فردی خود قرار دهیم.

وی افزود: باید ابزار رسانه را که در تعبیر عام آن از رسانه های سنتی تا مدرن را دربرمی گیرد برای تبیین نقش و جایگاه کتاب در حیات فرهنگی، اجتماعی و آینده کشورمان به خدمت بگیریم.
مجیدی اضافه کرد: باید بدانیم توسعه کشور محقق نخواهد شد و آینده کشور تضمین نمی شود مگر اینکه کتاب را محور روابط اجتماعی و فردی خود قرار دهیم.

وی با تاکید بر کمک گرفتن از افراد تاثیرگذار برای ترویج کتابخوانی ادامه داد: به این جهت از هر ابتکاری باید استقبال کرد و متناسب با طبقات مختلف اجتماعی از افراد تاثیرگذار در همان طبقه خواست تا شیوه های ابتکاری خود را برای ترویج امر کتاب و کتابخوانی در اختیار مدیران و دست اندرکاران قرار دهند.

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست های کتابخوان که توسط نهاد کتابخانه های عمومی برگزار می شود گفت: از طریق نشست کتابخوان، نخبگان و مسئولانی که تصدی امور را در دست دارند نشان می دهند کتاب در سبد برنامه زندگی و کاری شان جای مشخصی دارد. 

وی افزود: از آنجا که جامعه به روش زندگی افراد تاثیرگذار و نخبه نگاه می کند، می توان امیدوار بود که نشست های کتابخوان زمینه رشد کتابخوانی را فراهم سازد. 
مجیدی گفت: اینگونه اقدامات زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی را در میان اقشار مختلف جامعه افزایش داده و کتاب و کتابخوانی را در لایه های مختلف اجتماعی نهادیه می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار