در آيين تحليف هيات منصفه جديد جرائم مطبوعاتي استان یزد مطرح شد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: متاسفانه برخي از سايت‌هاي فاقد مجوز با انعكاس اخبار كذب و توهين به افراد بعضاً فضاي استان را دچار تشويش مي‌كنند
کد خبر: ۱۲۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 16 November 2015
به گزارش تابناک یزد، در آيين تحليف هيات منصفه جديد رسيدگي به جرائم مطبوعاتي استان به نقش نظارتي رسانه‌هاي جمعي و مطبوعات تاكيد شد.
"علي غياثي ندوشن" مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با تاييد تعداد انگشت‌شمار جرائم مطبوعاتي استان در طول سال، اين امر را ناشي از ماهيت فرهنگي يزد و همفكري‌ رسانه‌هاي استان دانست.
وي در ادامه از فعاليت برخي از سايت‌هاي غيرمجاز فضاي مجازي در حوزه خبر گلايه كرد و گفت: متاسفانه برخي از اين سايت‌هاي فاقد مجوز با انعكاس اخبار كذب و توهين به افراد بعضاً فضاي استان را دچار تشويش مي‌كنند و مشكلاتي را به دنبال دارند لذا از قوه قضائيه خواستار ورود به اين مقوله و برخورد با سايت‌هاي مذكور هستيم.
اين مسئول خاطرنشان كرد: البته پيگيري‌هايي در سطح كشور در اين باره صورت گرفته و تاكنون 15 سايت خبري استان اقدام به دريافت مجوز كرده و مشمول قانون مطبوعات شده‌اند كه اين سايت‌ها نيز خود را ملزم به رعايت قوانين مطبوعات مي‌دانند.
گفتنی است مدتی است برخی سایت های بدون مجوز و فاقد شناسنامه در استان یزد که به صورت متمرکز مدیریت می شوند، با انتشار مطالبی خلاف واقع و کذب علیه دولت و برخی شخصیت ها، به برخی برخی مقامات استان توهین کرده اند که با اعتراض استاندار یزد مواجه و وی  خواستار برخورد دادستانی شد. هرچند معاون دادستان یزد، برخورد با این سایت ها را منوط به شکایت در دادسرا دانست.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار